Chińskie składy spalinowe dla Węgier? Jest list intencyjny
Węgierskie Koleje Państwowe (MÁV) podpisały 21 stycznia 2021 roku list intencyjny z chińskim producentem CRRC Changchun.
Jego przedmiotem jest opracowanie jednostek spalinowych do eksploatacji na liniach regionalnych na Węgrzech. Pociągi miałyby być produkowane w zakładach MÁV-Start w Szolnok.
Dla linii lokalnych
Nowe regionalne składy będą wspierać modernizację obsługi linii lokalnych. Przewoźnik podobne działania prowadzi także na w sieciach głównych i podmiejskich, wprowadzając nowe i zmodernizowane wagony klasy IC oraz nowoczesne zespoły trakcyjne, ostatnio dwupokładowe ezt-y Kiss, dostarczone przez Stadlera.
Pojazdy pomogą również w realizacji celów środowiskowych i zrównoważonego rozwoju MÁV, a także w przestrzeganiu przepisów Unii Europejskiej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zastąpią stare składy
Oczekuje się, że nowe składy będą miały mniejsze obciążenia osi i mniejszą wysokość podłogi w porównaniu z obecnie używanymi w sieci regionalnej pojazdami. Flota ta liczy około 200 dwuosiowych pociągów, zbudowanych w Czechosłowacji w latach 1971-1986, które obecnie, pomimo wcześniejszych prac remontowych, zbliżają się do końca eksploatacji.
W użyciu jest również flota 40 rosyjskich składów dostarczonych w latach 2002-2004, kilka pociągów wagonowych, prowadzonych przez lokomotywy oraz kilkadziesiąt pociągów Siemens Desiro.