Stadler dostarczył lokomotywę do pracy w Tatrach Wysokich
Po dostarczeniu pierwszego nowego składu pasażerskiego, przeznaczonego do obsługi połączeń w Tatrach Wysokich, Stadler przywiózł dziś (22 stycznia) na Słowację także lokomotywę.
To część zamówienia obejmujące odnowę floty taborowej tatrzańskiej zębatki.
Wielofunkcyjna maszyna
Ta wielofunkcyjna lokomotywa posiada napęd elektryczny i spalinowy oraz spełnia najnowsze normy środowiskowe. Może być stosowany zarówno na liniach kolei konwencjonalnej, jak i na zębatce. Zimą może służyć za odśnieżarkę i odgarniać śnieg z toru. Lokomotywa może być również sterowana zdalnie za pośrednictwem transmisji radiowej. Podobne pojazdy robocze są z powodzeniem używane na górskich trasach w Szwajcarii i Hiszpanii.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.pl Słowackie Koleje ZSSK podpisały ze Stadlerem umowę na dostawę pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych o napięciu 1,5 kV prądu stałego i lokomotywy spalinowej dla sieci kolejowej w Tatrach Wysokich. Zamówienie obejmuje także lokomotywę, która została właśnie dostarczona.