Elektryfikacja linii helskiej? Trwają konsultacje
PKP Polskie Linie Kolejowe opracowują dokumentację przygotowawczą dot. projektu „POPRAWA PRZEPUSTOWOŚCI NA LINII NR 213 REDA – HEL”
Oznacza to m.in. elektryfikację kolejowej 213 na odcinku Reda- Hel. Od samego początku pomysł ten wydawał się nieuzasadniony, zwłaszcza w kontekście pojawiających się możliwości, związanych z wprowadzeniem do ruchu, zarówno przez PKP Intercity, jak i województwo pomorskie wodorowych hybryd.
Konsultacje poszczególnych wariantów
Do 31 stycznia można zapoznać się z propozycjami różnych rozwiązań i z dokumentacją dostępną w podanym linku http://konsultacje-lk213-reda-hel.pl . Tam także znajduje się ankieta, którą można wypełnić oraz szczegóły każdego z proponowanych wariantów.
PKP PLK konsultują pięć wariantów. W każdym z nich najistotniejsza wydaje się liczba pociągów, które można będzie uruchomić po modernizacji w sezonie letnim. Specyfika linii helskiej sprawia, że tylko w lipcu i w sierpniu jest potrzeba uruchomienia większej liczby pociągów. Tym bardziej jej elektryfikacja wydaje się pomysłem chybionym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tabela zbierająca informacje o liczbie par pociągów w dobie w sezonie letnim oraz rozkładowych czasach przejazdu dla proponowanych wariantów.
Liczba par pociągów w dobie, sezon letni | W1 | W2 | W3 | W4 |
Pociąg lokalny Reda – Hel | 16 | 17 | 17 | 16 |
Pociąg lokalny przyspieszony Reda – Hel | x | x | x | 16 |
Pociąg dalekobieżny Reda – Hel | 8 | 16 | 16 | 16 |
Pociąg dalekobieżny Reda – Władysławowo | x | 4 | 4 | 8 |
Pociąg lokalny „plażowy” Puck – Hel | x | 5 | 5 | x |
Rozkładowy czas przejazdu [min] | W1 | W2 | W3 | W4 |
Pociąg lokalny Reda – Hel | 75 – 129 | 75 – 97 | 75 – 94 | 73 – 79 |
Pociąg lokalny przyspieszony Reda – Hel | x | x | x | 62 – 75 |
Pociąg dalekobieżny Reda – Hel | 76 – 104 | 66 – 74 | 66 – 74 | 66 – 74 |