Lublin: Zakup 7 szt. autobusów elektrycznych mega
Przetargi
Branża Samochody ciężarowe:
autobusy
Forma przetargu nieograniczony
Dane organizatora Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie
20-701 Lublin
ul. Nałęczowska 14
Tel. +48 814662900
Fax. +48 814662901
E-mail [email protected]
Województwo lubelskie
Powiat lubelski + Lublin
Treść zamówienia Zakup taboru do obsługi linii komunikacji miejskiej – 7 szt. autobusów elektrycznych mega
Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia Przedmiotem zamówienia jest zakup taboru bezemisyjnego do obsługi linii komunikacji miejskiej – 7 szt. autobusów elektrycznych dwuczłonowych, mega wraz z ładowarkami do ich ładowania na zajezdni.
Specyfikacja platformazakupowa.pl/transakcja/410253
LINK do SIWZ http://platformazakupowa.pl/transakcja/410253
CPV 34121100-2: Autobusy transportu publicznego
34121400-5: Autobusy niskopodłogowe
34144910-0: Autobusy elektryczne
31158100-9: Ładowarki do baterii
32441100-7: Telemetryczny system nadzoru
Wymagania III.1) Warunki udziału III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa wart.22 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, należy złożyć: 1.1. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1miesiąc przed upływem terminu składania ofert. 1.2. Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów,niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3. Wykonawca, który w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów nie zależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, musi udowodnić zamawiającemu,że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 5. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego dokumentów, o których mowa w pkt 1.1. i 1.2. .zamawiający dopuszcza złożenie przez wykonawcę innych dokumentów, o których mowa w art. 26 ust. 2c ustawy Pzp.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: 6. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda: 6.1.wykazania, że wykonawca posiada 2 500 000,00 złotych (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych 00/100) środków finansowych lub zdolności kredytowej, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. 6.2.wykazania, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 2 000 000,00 złotych(słownie: dwa miliony złotych 00/100). Wartości w walucie innej niż PLN, wykonawca powinien przeliczyć na PLN wg średniego kursu NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu. W przypadku, gdy w dniu publikacji ogłoszenia o niniejszym Zamówieniu NBP nie opublikował średnich kursów, wówczas należy przyjąć pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP.Natomiast w przypadku braku przeliczenia przez wykonawcę innej waluty niż PLN na PLN, zamawiający dokona przeliczenia na PLN wg kursu średniego NBP na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie o niniejszym zamówieniu. W przypadku, gdy w dniu publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu NBP nie opublikował średnich kursów, wówczas zamawiający przyjmie pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP. 7. Warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 6. muszą zostać spełnione przez wykonawców łącznie.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, należy złożyć: 1.1. Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane (wg Załącznika nr 5 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia). 1.2.Załączyć dowody określające czy te dostawy wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt 1.1. zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- oświadczenie wykonawcy. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów,niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3. Wykonawca, który w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, musi udowodnić zamawiającemu,że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: 4.W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda: 4.1. wykonania w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy- w tym okresie dostaw co najmniej 3 sztuk autobusów „kategorii M3, klasy I”: autobusów elektrycznych, lub autobusów, których układ napędowy wspomagany jest silnikiem elektrycznym lub dostaw co najmniej 3 sztuk trolejbusów wyposażonych w autonomiczny układ jazdy zasilany z baterii litowo- jonowych lub dostaw co najmniej 3 sztuk autobusów, w których jednostką napędową jest silnik/ silniki elektryczne, a podstawowym źródłem energii są baterie zasilane z wodorowych ogniw paliwowych.III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziału Wykaz i krótki opis zasad i kryteriów: Informacje dodatkowe:Wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez wykonawcę w postępowaniu na wezwanie zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 oraz pkt 2 ustawy Pzp: W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego, żąda: Kartę katalogową produktu lub inny dokument, wystawiony przez producenta zaoferowanych ogniw elektrochemicznych, w którym potwierdzone będą zaoferowane wartości natężenia prądów (Imax) oraz (Imaxch). Jednocześnie zamawiający żąda poświadczenia autentyczności dokumentu przez wykonawcę.III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje: Składający ofertę winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości: 175 600,00 zł (słownie: sto siedemdziesiąt pięć tysięcy sześćset złotych 00/100).III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących: Wszelkie rozliczenia będą prowadzone w PLN. Nr GLN 5907653871290III.2) Warunki dotyczące zamówienia III.2.2) Warunki realizacji umowy: Szczegółowe warunki dotyczące realizacji umowy zawiera Załącznik nr 10 do s.i.w.z.
Wadium 175 600,00 zł
Osoba do kontaktu Oficjalna nazwa: Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie
Krajowy numer identyfikacyjny: PL
Adres pocztowy: ul. Nałęczowska 14
Miejscowość: Lublin
Kod NUTS: PL POLSKA
Kod pocztowy: 20-701
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Karolina Siwy-Pachulska
E-mail: [email protected]
Tel.: +48 814662900
Faks: +48 814662901
Adresy internetowe:
Główny adres: https://biuletyn.lublin.eu/ztm
Wymagany termin realizacji zamówienia Okres obowiązywania zamówienia:
Koniec: 30/05/2023
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
Miejsce i termin składania ofert
11;00
2021-02-16
Sposób składania ofert
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
11;15
2021-02-16
Termin związania ofertą Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: NIE
Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie Kryteria określone poniżejKryterium jakości – Nazwa: Gwarancja / Waga: 13 %Kryterium jakości – Nazwa: Warunki techniczne / Waga: 22 %Kryterium jakości – Nazwa: Ekologia / Waga: 5 %Cena – Waga: 60 %
Uwagi VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nieVI.3) Informacje dodatkowe: 1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z art. 24 ust.1 i art.24 ust. 5 Pzp i spełniają warunki udziału w postępowaniu. 2.W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń,dokumentów,zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem formularza„Wyślij wiadomość“dostępnego w ramach platformy do przeprowadzenia postępowań na stronie: https://platformazakupowa.pl/pn/ztm_lublin. 3.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, jednolity dokument składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zgodnie z wymaganiami określonymi w s.i.w.z.. 4.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także jednolite dokumenty dotyczące tych podmiotów zgodnie z wymaganiami określonymi w s.i.w.z. 5.Na wezwanie Zamawiającego, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest do złożenia informacji, zaświadczeń, odpisu oraz oświadczeń,o których mowa w § 5 pkt od 1 do 9 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dn. 26.7.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia(Dz.U.z2016 r.poz. 1126 ze zm) odnoszących się do Wykonawcy oraz podmiotów, o których mowa pkt 4. 6.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a także w przypadku gdy osoba, której dany dokument dotyczy ma miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zastosowanie mają zasady określone w § 7 i 8 ww. Rozporządzenia. 7.Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 lit. a-c i 14, z wyłączeniem przypadku, jeżeli osoba, o której mowa w ust. 14 została skazana za przestępstwo wymienione w art. 24ust.1 pkt 13 lit. d oraz 16-20 lub ust. 5 ustawy, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 8.Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie pkt 7. 9.Wykonawca zobligowany jest do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy (należy sporządzić wg Zał. nr 7 do s.i.w.z.) w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, tj. informacji która zawiera w szczególności firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie określonym w s.i.w.z. z. za pośrednictwem formularza zamieszczonego na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/ztm_lublin. 10.Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz 5. 11.Zostanie zastosowana procedura określona w art. 24aa Pzp. 12.Termin związania ofertą wynosi 60 dni.VI.4) Procedury odwoławcze VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze Oficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 17aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: [email protected].: +48 224587801Faks: +48 224587800Adres internetowy: www.uzp.gov.plVI.4.3) Składanie odwołań Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1.1. Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, a także innemu podmiotowi jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów niniejszej ustawy. 1.2. Odwołanie. 1.2.1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy pzp czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp. 1.2.2. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 1.2.3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 1.2.4. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia- jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zdanie drugie albo w terminie 15 dni- jeżeli zostały przesłane w inny sposób. 1.2.5. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej. 1.2.6. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 1.2.4. i 1.2.5. wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. 1.3. Skarga do sądu. 1.3.1. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. 1.3.2. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania zamawiającego. 1.3.3. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada2012r.- Prawo pocztowe (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1041) jest równoznaczne z jej wniesieniem. 1.3.4. Skarga powinna czynić zadość wymaganiom przewidzianym dla pisma procesowego oraz zawierać oznaczenie zaskarżonego orzeczenia, przytoczenie zarzutów, zwięzłe ich uzasadnienie, wskazanie dowodów, at akże wniosek o uchylenie orzeczenia lub o zmianę orzeczenia w całości lub w części. 1.3.5. W postępowaniu toczącym się na skutek wniesienia skargi nie można rozszerzyć żądania odwołania ani występować z nowymi żądaniami.VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań Oficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 17aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: [email protected].: +48 224587801Faks: +48 224587800Adres internetowy: www.uzp.gov.plVI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 22/12/2020Link do ogłoszenia: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:633368-2020:TEXT:PL:HTML&src=0
Data dodania 2020-12-24