Siedlce: Dostawa dwóch sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich

przetargi
29.12.2020 18:28

Przetargi
Branża Samochody ciężarowe:
autobusy
Forma przetargu nieograniczony
Dane organizatora Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Siedlcach Sp. z o.o.
08-102 Siedlce
ul. Starzyńskiego 20
Tel. +48 256328436
Fax. +48 256326295
E-mail [email protected]
Województwo mazowieckie
Powiat siedlecki + Siedlce
Treść zamówienia wyprodukowanie i dostawa dwóch sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych klasy midi

Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia Przedmiotem zamówienia jest wyprodukowanie i dostawa dwóch sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych klasy midi, przystosowanych do zasilania olejem napędowym, spełniających normę czystości spalin EURO VI, wyposażonych w dodatkowe elementy podnoszące użyteczność transportu publicznego oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego, wraz z udzieleniem autoryzacji i przekazaniem wyposażenia dodatkowego niezbędnego i koniecznego do samodzielnego wykonywania obsług i napraw technicznych.
Specyfikacja www.mpk.siedlce.pl/index.php/aktualnosci/zamowienia-publiczne/aktualne/276-ogloszenie-o-zamowieniu-miejskie-przedsiebiorstwo-komunikacyjne-w-siedlcach-sp-z-o-o-informuje-o-wszczeciu-postepowania-w-trybie-przetargu-pn
LINK do SIWZ http://www.mpk.siedlce.pl/index.php/aktualnosci/zamowienia-publiczne/aktualne/276-ogloszenie-o-zamowieniu-miejskie-przedsiebiorstwo-komunikacyjne-w-siedlcach-sp-z-o-o-informuje-o-wszczeciu-postepowania-w-trybie-przetargu-pn
CPV 34121100-2: Autobusy transportu publicznego
34121400-5: Autobusy niskopodłogowe
Wymagania III.1) Warunki udziału III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego Wykaz i krótki opis warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. — ———————————- W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia, o których mowa w pkt V.1.1. i VI.1. SIWZ, wykonawca składa zamawiającemu: 1. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie całości wykonania decyzji właściwego organu. 3. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie całości wykonania decyzji właściwego organu. 4. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 5. Oświadczenie wykonawcy, którego wzór stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ: a) o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; b) o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; c) o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy; d) o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy; e) o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170). Dokumenty wymienione w pkt 1-5 składa się w terminie podanym w Sekcji VI.3. pkt 3 ppkt 1). 6. Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, którego wzór stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wykonawca składa wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu [w terminie podanym w Sekcji VI.3. pkt 3 ppkt 3)].III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: a) dysponuje środkami finansowymi lub posiada zdolność kredytową nie mniejszą niż 4.000.000,00 PLN (słownie: cztery miliony złotych); b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 4.000.000,00 PLN (słownie: cztery miliony złotych). W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku udziału w postępowaniu, wykonawca przedkłada zamawiającemu – w terminie podanym w Sekcji VI.3. pkt 3 ppkt 1): 1) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. 2) Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego. — ————————————————————————- W celu potwierdzenia, że oferowana dostawa spełnia określone przez zamawiającego wymagania, wykonawca przedkłada zamawiającemu dokumenty: 1. Parametry techniczno-eksploatacyjne oferowanego autobusu podlegające ocenie – zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik A do Oferty – wraz z ofertą. 2. Opis wybranych parametrów techniczno-eksploatacyjnych oferowanego autobusu – zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik B do Oferty – wraz z ofertą. 3. Kryteria oceny ofert, obliczone zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 maja 2011 r. w sprawie innych niż cena obowiązkowych kryteriów oceny ofert w odniesieniu do niektórych rodzajów zamówień publicznych (Dz. U., Nr 96, poz. 559) – zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik C do Oferty – wraz z ofertą. 4. Aktualne świadectwo homologacji wraz z załącznikami oferowanego typu pojazdu wydane przez ministra właściwego do spraw transportu – w terminie podanym w Sekcji VI.3. pkt 3 ppkt 1). 5. Rysunek rozplanowania przestrzeni pasażerskiej (rozmieszczenia siedzeń pasażerskich) – w terminie podanym w Sekcji VI.3. pkt 3 ppkt 1). 6. Rysunek zawierający wymiary zewnętrzne autobusu (przód, tył, strona lewa i strona prawa) – w terminie podanym w Sekcji VI.3. pkt 3 ppkt 1). 7. Test SORT 2 dotyczący oferowanego typu autobusu miejskiego, w wyposażeniu zgodnym z oferowanym pojazdem w zakresie silnika oraz skrzyni biegów, wykonany według wytycznych UITP (Międzynarodowej Unii Transportu Publicznego) przez niezależną certyfikowaną jednostkę badawczą, upoważnioną do wykonywania takiego testu – w terminie podanym w Sekcji VI.3. pkt 3 ppkt 1).III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał, tj. dostarczył co najmniej 2 dostawy na rynek krajów Unii Europejskiej, Królestwa Norwegii lub Konfederacji Szwajcarii, po minimum 2 szt. autobusów w każdej z dostaw, zgodnych co do marki, typu/modelu i długości autobusów oferowanych w niniejszym postępowaniu. W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunków udziału w postępowaniu, wykonawca przedkłada zamawiającemu: Wykaz dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ. Do wykazu należy dołączyć dowody określające, że wskazane przez wykonawcę w wykazie dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami są referencje, bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. — w terminie podanym w Sekcji VI.3. pkt 3 ppkt 1).III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziału Wykaz i krótki opis zasad i kryteriów: 1. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia” / „nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w złożonych przez wykonawców dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w Rozdziale VII SIWZ. 2. Na podstawie art. 22d ust. 2 ustawy, zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy i inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia żaden z wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z postępowania z powodów wskazanych w art. 24 ust. 1 ustawy, zaś warunki udziału w postępowaniu określone w pkt V.1.2. SIWZ powinni spełniać łącznie wszyscy wykonawcy.III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje: 1. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert – do dnia 2 lutego 2021 r., do godz. 10:00 musi wnieść wadium w wys.: 70.000,00 zł (siedemdziesiąt tysięcy zł). Wadium może być wniesione w 1 lub kilku formach zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. Wadium w formie pieniężnej wykonawca wpłaci przelewem na Rach. bank. zamawiającego: PKO BP S.A., O/Siedlce, nr: 42 1020 4476 0000 8802 0335 1277. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w innej formie jak pieniądz, wykonawca składa wraz Z ofertą w oryginale, w postaci elektronicznej, tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób uprawnionych do jego wystawienia. 2. Zamawiający będzie wymagał od wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza,wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 7 % ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących: Szczegóły płatności z tyt. realizacji przedmiotu zamówienia określa paragraf 2 wzoru umowy. Cena oferty za cały okres realizacji zamówienia nie będzie podlegała zmianom ani korektom, chyba że potrzeba zmiany lub korekty będzie wynikała ze zmiany przepisów prawa. Wszystkie płatności i rozliczenia pomiędzy wykonawcą a zamawiającym będą dokonywane w walucie obowiązującej na terytorium RP, tj. w złotych polskich (PLN). Zamawiający nie przewiduje prowadzenia rozliczeń w walutach obcych. Jeżeli wykonawca złoży ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, jaki miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę informuje zamawiającego w formularzu oferty, że wybór jego oferty prowadził będzie do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego.III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie: Zgodnie z art. 23 ustawy Pzp, wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W powyższym przypadku oferta musi być podpisana w taki sposób by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawcówwystępujących wspólnie. Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia,co potwierdzą stosownym pisemnym pełnomocnictwem załączonym do oferty oraz wskazaniem sposobu reprezentowania wykonawców w formularzu oferty. Pozostałe wymogi dotyczące wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia określono w pkt VII.10. SIWZ. W przypadku wyboru oferty złożonej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę tych wykonawców.III.2) Warunki dotyczące zamówienia III.2.2) Warunki realizacji umowy: Umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty wykonawcy, na warunkach szczegółowo określonych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 8 do SIWZ. Podstawą odbioru przedmiotu dostawy są podpisane bez zastrzeżeń protokoły odbioru technicznego autobusów, których Wzór stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ. Dopuszcza się możliwość zmiany postanowień zawartej umowy, w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności w niej wymienionych, z uwzględnieniem podanych we wzorze umowy warunków ich wprowadzenia, określonych szczegółowo w § 11 Niniejszego wzoru umowy. Nie przewiduje się zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
Wadium 70.000,00 zł
Osoba do kontaktu Oficjalna nazwa: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Siedlcach Sp. z o.o.
Adres pocztowy: ul. Starzyńskiego 20
Miejscowość: Siedlce
Kod NUTS: PL925 Siedlecki
Kod pocztowy: 08-102
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Katarzyna Soszyńska
E-mail: [email protected]
Tel.: +48 256328436
Faks: +48 256326295
Adresy internetowe:
Główny adres: www.mpk.siedlce.pl
Wymagany termin realizacji zamówienia Okres obowiązywania zamówienia:
Koniec: 30/11/2021
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
Miejsce i termin składania ofert
10;00

2021-02-02
Sposób składania ofert
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
13;00

2021-02-02
Termin związania ofertą Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: NIE
Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie Kryteria określone poniżejKryterium jakości – Nazwa: Parametry techniczno-eksploatacyjne (P) / Waga: 35 %Kryterium jakości – Nazwa: Zużycie energii (E) / Waga: 4 %Kryterium jakości – Nazwa: Emisja CO2 (D) / Waga: 1 %Cena – Waga: 60 %
Uwagi VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nieVI.3) Informacje dodatkowe: 1. Wykonawca w chwili składania oferty jest zobowiązany dołączyć, sporządzone w postaci elektronicznej i podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym dokumenty: 1) Formularz oferty – Załącznik nr 2 do SIWZ (wraz z Załącznikami A, B i C do Oferty, opisanymi w pkt VII.4.1.-VII.4.3. SIWZ); 2) JEDZ, jako własne oświadczenie Wykonawcy, zgodnie z pkt VII.1. SIWZ, pod rygorem nieważności sporządzone w postaci elektronicznej opatrzonej elektronicznym podpisem kwalifikowanym. Wzór JEDZ określa rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2016/7 z dnia 5 stycznia 2016 r. (Dz. Urz. UE nr L3/16 z 6.1.2016, str. 16). Wstępnie przygotowany przez Zamawiającego formularz JEDZ stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ. W celu wypełnienia własnego oświadczenia w formie JEDZ przy pomocy elektronicznego narzędzia do wypełniania JEDZ/ESPD (eESPD), dostępnego pod adresem: https://espd.uzp.gov.pl/filter?lang=pl, wykonawca: pobiera plik JEDZ w formacie .xml, ze strony internetowej zamawiającego, importuje pobrany plik do eESPD, wypełnia zaimportowany formularz, a następnie postępuje zgodnie z instrukcją podaną w serwisie, podpisuje kwalifikowanym podpisem elektronicznym i składa go wraz z ofertą. Szczegółowe informacje i instrukcje związane z zasadami i sposobem wypełnienia JEDZ znajdują się w wyjaśnieniach Urzędu Zamówień Publicznych, dostępnych pod adresem: https://www.uzp.gov.pl/__data/assets/pdf_file/0015/32415/Instrukcja-wypelniania-JEDZ-ESPD.pdf. 3) Pełnomocnictwo do złożenia oferty, jeśli oferta jest złożona przez pełnomocnika; pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z pkt VII.10. SIWZ; 4) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci (Załącznik nr 7 do SIWZ), zgodnie z pkt. VII.8. SIWZ, jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach innych podmiotów; 5) JEDZ dla każdego z podmiotów trzecich, w przypadku polegania wykonawcy na ich zasobach, zgodnie z pkt VII.8.3. ppkt 1) SIWZ; 6) JEDZ dla każdego z podwykonawców, w przypadku gdy wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, zgodnie z pkt VII.9.3. SIWZ; 7) JEDZ dla każdego z wykonawców, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z pkt VII.10.7. ppkt 3) SIWZ; 8) Wadium w oryginale, zgodnie z pkt IX.2. SIWZ – w przypadku gdy jest wniesione w innej formie niż pieniądz, sporządzone w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia. 9) W przypadku zawarcia w ofercie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, informację o ich zastrzeżeniu, Wykonawca powinien złożyć na formularzu oferty. 2. Stosuje się procedurę z art. 24aa Pzp. 3. Terminy składania oświadczeń i dokumentów: 1) W trybie art. 26 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, nie krótszym niż 10 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów: a) dokumentów wskazanych w pkt VII.2. SIWZ; b) dokumentów wskazanych w pkt VII.3.1. – VII.3.5. SIWZ; c) dokumentów wskazanych w pkt VII.4.4. – VII.4.7. SIWZ; 2) Dokumenty, o których mowa w pkt VII.4.1. – VII.4.3. SIWZ, wykonawca składa wraz z ofertą. 3) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na swojej stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenie, o którym mowa w pkt VII.3.6. SIWZ. 4. Wykaz wszystkich wymaganych dokumentów i oświadczeń, ich formy i sposób składania wskazano w pkt VII SIWZ. 5 .Informacje dotyczące przypadku powoływania się przez Wykonawcę na zasoby innych podmiotów zawarte są w pkt VII.8. SIWZ. 6. Unieważnienie dodatkowo na podstawie art. 93 ust. 1a Pzp.VI.4) Procedury odwoławcze VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby OdwoławczejAdres pocztowy: ul. Postępu 17AMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: [email protected].: +48 224587801Faks: +48 224587800Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plVI.4.3) Składanie odwołań Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów Pzp, przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechaniu czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie Pzp. 2. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zd. drugie Pzp, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób. 3. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej. 4. Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej w pkt 2. i 3. wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. 5. Jeżeli Zamawiający mimo takiego obowiązku nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie: 1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia; 2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu. 6. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 7. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. 8. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby OdwoławczejAdres pocztowy: ul. Postępu 17AMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: [email protected].: +48 224587801Faks: +48 224587800Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plVI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 22/12/2020Link do ogłoszenia: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:633379-2020:TEXT:PL:HTML&src=0
Data dodania 2020-12-24