Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ŁKA kupuje hybrydy. Jest przetarg

inforail
22.12.2020 08:45

Łódzka Kolej Aglomeracyjna ogłosiła przetarg na dostawę trzech sztuk, z możliwością zwiększenia o kolejne dwie sztuki, fabrycznie nowych trójczłonowych, dwunapędowych elektryczno-spalinowych zespołów trakcyjnych do obsługi ruchu kolejowego.

Zamówienie obejmuje także świadczenie usług ich utrzymania w okresie 10 lat od dnia przekazania pojazdów do eksploatacji.

Oferty

Oferty można składać do 26 stycznia 2021 roku.

Kryteria oceny stanowią:

Współczynnik efektywności kosztowej - Waga: 10

Średnie zużycie paliwa przez Pojazd - Waga: 10

Współczynnik długości niskiej podłogi - Waga: 10

Cena - Waga: 70, w tym cena dostawy - 40% oraz cena utrzymania - 30%.

Termin wykonania zamówienia podstawowego to:

dostawa pojazdów – nie później niż do dnia 30 kwietnia 2023 roku,

usługi utrzymania pojazdów – 10 lat od dnia faktycznego przekazania każdego z nich do eksploatacji.

Pojazdy muszą być kompatybilne z aktualnie eksploatowanymi składami, tj. Flirtami i Impulsami2.

Doświadczenie

Wymagane jest doświadczenie. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia przedmiotowy warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje co najmniej:

a. jedno zamówienie, w ramach którego dostarczył co najmniej jeden fabrycznie nowy lub zmodernizowany, co najmniej dwuczłonowy elektryczny zespół trakcyjny wyposażony w urządzenia systemu ETCS co najmniej poziom 1, wraz z zezwoleniem na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z TSI lub dokumentem równoważnym, oraz

b. jedno zamówienie, w ramach którego dostarczył co najmniej jeden fabrycznie nowy lub zmodernizowany pojazd kolejowy z napędem spalinowym, wyposażony w urządzenia systemu ETCS co najmniej poziom 1, wraz z zezwoleniem na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z TSI lub dokumentem równoważnym lub

c. jedno zamówienie, w ramach którego dostarczył co najmniej jeden fabrycznie nowy pojazd kolejowy z napędem dwusystemowym elektryczno-spalinowym, wyposażony w urządzenia systemu ETCS co najmniej poziom 1, wraz z zezwoleniem na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z TSI lub dokumentem równoważnym.

ŁKA jest trzecim zamawiającym, po Pomorzu Zachodnim i Kolejach Dolnośląskich, który próbuje kupić hybrydy.

Rysunki przed dostawą

W celu potwierdzenia, że oferowane w ramach zamówienia pojazdy spełniają wymagania określone przez zamawiającego, przed udzieleniem zamówienia, wezwie on wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni, terminie:

a. zwymiarowanego rysunku zarysu zewnętrznego Pojazdu (skrajnia),

b. wizualizacji zewnętrznej Pojazdu,

c. zwymiarowanego układu ogólny Pojazdu wraz z rozmieszczeniem poszczególnych urządzeń, siedzeń (ze szczególnym uwzględnieniem podziałki), wyjść awaryjnych, automatów do sprzedaży biletów, informacji wewnętrznej audiowizualnej, kabiny WC,

d. zwymiarowanego przekroju nadwozia Pojazdu,

e. rysunku silnika trakcyjnego wraz z jego charakterystyką,

f. rysunku wraz z wizualizacją lokalizacji oraz montażu na Pojeździe silnika spalinowego oraz jego charakterystyką mocy w funkcji prędkości obrotowej,

g. rysunku wraz z wizualizacją lokalizacji oraz montażu na Pojeździe generatora prądu oraz jego charakterystyką mocy w funkcji prędkości obrotowej,

h. rysunku wraz z wizualizacją lokalizacji oraz montażu na Pojeździe zbiornika paliwa i wlewów paliwa,

i. schematu układu spalinowego wraz z wizualizacją lokalizacji wyprowadzenia spalin na zewnątrz,

j. schematu zasilania Pojazdu w energię elektryczną w trakcji spalinowej,

k. zwymiarowanego rysunku drzwi wejściowych,

l. układu klimatyzacji przedziału pasażerskiego,

m. układu klimatyzacji kabiny maszynisty,

n. wizualizacji wnętrza Pojazdu,

o. wizualizacji wnętrza kabiny maszynisty i rysunek pulpitu maszynisty wraz z rozmieszczeniem urządzeń sterowania i sygnalizacji,

p. schematu blokowego i ideowego układu pneumatycznego,

q. schematu blokowego i ideowego układu elektrycznego - obwodu głównego,

r. schematu blokowego obwodów pomocniczych i sterowania i diagnostyki dla Pojazdu,

s. rysunków wózka i zestawów kołowych,

t. schematu blokowego agregatu sprężarkowego,

u. zwymiarowanego rysunku zasięgu monitoringu wewnątrz Pojazdu,

v. rysunku zasięgu obrazu z kamer zewnętrznych,

w. zwymiarowanego rysunku platformy np. winda,

x. dokumentu potwierdzającego kompatybilność Pojazdu z aktualnie eksploatowanym przez Zamawiającego taborem, w tym rysunku montażowego i dokumentacji opisowej stosowanego w Pojeździe sprzęgu, dokumentacji zaworu sterującego oraz dokumentacji układu hamulcowego (bądź zaworu sterującego),

y. systemu i zakresu utrzymania eksploatacyjnego z podaniem przebiegów międzyobsługowych i pracochłonności.