ŁKA kupuje hybrydy. Jest przetarg
Łódzka Kolej Aglomeracyjna ogłosiła przetarg na dostawę trzech sztuk, z możliwością zwiększenia o kolejne dwie sztuki, fabrycznie nowych trójczłonowych, dwunapędowych elektryczno-spalinowych zespołów trakcyjnych do obsługi ruchu kolejowego.
Zamówienie obejmuje także świadczenie usług ich utrzymania w okresie 10 lat od dnia przekazania pojazdów do eksploatacji.
Oferty
Oferty można składać do 26 stycznia 2021 roku.
Kryteria oceny stanowią:
Współczynnik efektywności kosztowej - Waga: 10
Średnie zużycie paliwa przez Pojazd - Waga: 10
Współczynnik długości niskiej podłogi - Waga: 10
Cena - Waga: 70, w tym cena dostawy - 40% oraz cena utrzymania - 30%.
Termin wykonania zamówienia podstawowego to:
dostawa pojazdów – nie później niż do dnia 30 kwietnia 2023 roku,
usługi utrzymania pojazdów – 10 lat od dnia faktycznego przekazania każdego z nich do eksploatacji.
Pojazdy muszą być kompatybilne z aktualnie eksploatowanymi składami, tj. Flirtami i Impulsami2.
Doświadczenie
Wymagane jest doświadczenie. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia przedmiotowy warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje co najmniej:
a. jedno zamówienie, w ramach którego dostarczył co najmniej jeden fabrycznie nowy lub zmodernizowany, co najmniej dwuczłonowy elektryczny zespół trakcyjny wyposażony w urządzenia systemu ETCS co najmniej poziom 1, wraz z zezwoleniem na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z TSI lub dokumentem równoważnym, oraz
b. jedno zamówienie, w ramach którego dostarczył co najmniej jeden fabrycznie nowy lub zmodernizowany pojazd kolejowy z napędem spalinowym, wyposażony w urządzenia systemu ETCS co najmniej poziom 1, wraz z zezwoleniem na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z TSI lub dokumentem równoważnym lub
c. jedno zamówienie, w ramach którego dostarczył co najmniej jeden fabrycznie nowy pojazd kolejowy z napędem dwusystemowym elektryczno-spalinowym, wyposażony w urządzenia systemu ETCS co najmniej poziom 1, wraz z zezwoleniem na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z TSI lub dokumentem równoważnym.
ŁKA jest trzecim zamawiającym, po Pomorzu Zachodnim i Kolejach Dolnośląskich, który próbuje kupić hybrydy.
Rysunki przed dostawą
W celu potwierdzenia, że oferowane w ramach zamówienia pojazdy spełniają wymagania określone przez zamawiającego, przed udzieleniem zamówienia, wezwie on wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni, terminie:
a. zwymiarowanego rysunku zarysu zewnętrznego Pojazdu (skrajnia),
b. wizualizacji zewnętrznej Pojazdu,
c. zwymiarowanego układu ogólny Pojazdu wraz z rozmieszczeniem poszczególnych urządzeń, siedzeń (ze szczególnym uwzględnieniem podziałki), wyjść awaryjnych, automatów do sprzedaży biletów, informacji wewnętrznej audiowizualnej, kabiny WC,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
d. zwymiarowanego przekroju nadwozia Pojazdu,
e. rysunku silnika trakcyjnego wraz z jego charakterystyką,
f. rysunku wraz z wizualizacją lokalizacji oraz montażu na Pojeździe silnika spalinowego oraz jego charakterystyką mocy w funkcji prędkości obrotowej,
g. rysunku wraz z wizualizacją lokalizacji oraz montażu na Pojeździe generatora prądu oraz jego charakterystyką mocy w funkcji prędkości obrotowej,
h. rysunku wraz z wizualizacją lokalizacji oraz montażu na Pojeździe zbiornika paliwa i wlewów paliwa,
i. schematu układu spalinowego wraz z wizualizacją lokalizacji wyprowadzenia spalin na zewnątrz,
j. schematu zasilania Pojazdu w energię elektryczną w trakcji spalinowej,
k. zwymiarowanego rysunku drzwi wejściowych,
l. układu klimatyzacji przedziału pasażerskiego,
m. układu klimatyzacji kabiny maszynisty,
n. wizualizacji wnętrza Pojazdu,
o. wizualizacji wnętrza kabiny maszynisty i rysunek pulpitu maszynisty wraz z rozmieszczeniem urządzeń sterowania i sygnalizacji,
p. schematu blokowego i ideowego układu pneumatycznego,
q. schematu blokowego i ideowego układu elektrycznego - obwodu głównego,
r. schematu blokowego obwodów pomocniczych i sterowania i diagnostyki dla Pojazdu,
s. rysunków wózka i zestawów kołowych,
t. schematu blokowego agregatu sprężarkowego,
u. zwymiarowanego rysunku zasięgu monitoringu wewnątrz Pojazdu,
v. rysunku zasięgu obrazu z kamer zewnętrznych,
w. zwymiarowanego rysunku platformy np. winda,
x. dokumentu potwierdzającego kompatybilność Pojazdu z aktualnie eksploatowanym przez Zamawiającego taborem, w tym rysunku montażowego i dokumentacji opisowej stosowanego w Pojeździe sprzęgu, dokumentacji zaworu sterującego oraz dokumentacji układu hamulcowego (bądź zaworu sterującego),
y. systemu i zakresu utrzymania eksploatacyjnego z podaniem przebiegów międzyobsługowych i pracochłonności.