Bogatynia: Przetarg na linie

przetargi
21.12.2020 16:44

Przetargi
Branża Transport:
autobusy, busy, przewoźnicy (osobowy)
Forma przetargu nieograniczony
Dane organizatora Gmina Bogatynia
59-920 Bogatynia
ul. Daszyńskiego 1
Tel. 75 7725110, 7725370
Fax. 75 7725109, 7725379
E-mail [email protected]
Województwo dolnośląskie
Powiat zgorzelecki
Treść zamówienia Świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego

Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego. Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na dwie części: – część pierwsza – dotyczy wykonania usług przewozowych w komunikacji miejskiej na terenie gminy Bogatynia w okresie od 01.01.2021r. do 31.12.2021r. – część druga – dotyczy organizacji gminnych przewozów pasażerskich na terenie gminy Bogatynia w okresie od 01.01.2021r. do 31.12.2021r. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. ZAŁĄCZNIK I – INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCHCzęść nr: 1Nazwa: Wykonywanie usług przewozowych w komunikacji miejskiej na terenie gminy Bogatynia w okresie od 01.01.2021r. do 31.12.2021r.1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług przewozowych w komunikacji miejskiej na terenie gminy Bogatynia w okresie od 01.01.2021r. do 31.12.2021r. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 60112000-6, 3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):Wartość bez VAT: Waluta: 4) Czas trwania lub termin wykonania: okres w miesiącach: okres w dniach: data rozpoczęcia: data zakończenia: 31.12.2021 5) Kryteria oceny ofert: KryteriumZnaczenieCena ofertowa brutto60,00Aspekty środowiskowe35,00Termin płatności5,006) INFORMACJE DODATKOWE:”Numer referencyjny:IR.271.54.2020.PW
Specyfikacja bip.bogatynia.pl/?c=1355
LINK do SIWZ http://bip.bogatynia.pl/?c=1355
CPV 60112000-6 [1]: Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
Wymagania III.3)WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Określenie warunków: Na potwierdzenie spełniania tego warunku Wykonawcy muszą wykazać, że posiadają zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego o którym mowa w art. 5 ust 1, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (t. j. Dz. U. z 2019r., poz. 2140 ze zm.) lub ważną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, o której mowa w art. 5b cytowanej ustawy, wydaną na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Dokumenty o których mowa wyżej muszą być ważne przez cały termin wykonania zamówienia – warunek dotyczy części I i II. Informacje dodatkowe III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna Określenie warunków: Na potwierdzenie spełniania tego warunku Wykonawcy muszą wykazać, że posiadają dokument potwierdzający (np. polisę), że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100.000,00 złotych – warunek dotyczy części I. Informacje dodatkowe III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa Określenie warunków: Na potwierdzenie spełniania tych warunków Wykonawcy muszą wykazać, że: 1. W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonali (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują) co najmniej jedną usługę (zakończoną) w ramach jednej umowy polegającą na regularnym przewozie osobowym w transporcie drogowym o pracy przewozowej nie mniejszej niż 50.000 wozokilometrów – warunek dla części I. W przypadku usługi realizowanej warunek zostanie uznany za spełniony przez Zamawiającego tylko i wyłącznie w przypadku, gdy Wykonawca wykaże iż w ramach realizowanej umowy dotyczącej regularnych przewozów osobowych w transporcie drogowym przejechał do upływu terminu składania ofert minimum 50.000 wozokilometrów – warunek dla części I. W przypadku usług, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia realizacji usługi (w przypadku usług rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN). 2. Dysponują: 1) co najmniej 1 autobusem o ilości miejsc siedzących minimum 22 oraz miejsc stojących minimum 33, przystosowanym do regularnej publicznej komunikacji miejskiej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu niezbędnego wyposażenia (t. j. Dz. U. z 2016r. poz. 2022 ze zm.) oraz spełniającym wymagania z pkt 3.1.6. SIWZ. Dysponują dodatkowo autobusem zastępczym o parametrach opisanych jak wyżej – warunek dotyczy części I. Uwaga. Jeżeli wykonawca przedstawi w wykazie posiadanych środków transportu autobus, który jest nie starszy niż dwa lata (tj. nie starszy niż z 2018r.) i spełniający europejskie standardy emisji spalin EURO 6 (europejskie normy emisji spalin silników pojazdów samochodowych), zobowiązany jest do wykorzystywania autobusu jako autobus podstawowy do realizacji przedmiotu zamówienia w sposób ciągły (tj. w każdym dniu świadczenia usługi). 2) co najmniej 2 autobusami o ilości miejsc siedzących minimum 14 (każdy) przystosowanymi do regularnej publicznej komunikacji zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu niezbędnego wyposażenia (t. j. Dz. U. z 2016r. poz. 2022 ze zm.) oraz spełniającym wymagania z pkt 3.2.6 SIWZ. Dysponują dodatkowo autobusem zastępczym o parametrach opisanych jak wyżej – warunek dotyczy części II. Uwaga. Jeżeli wykonawca przedstawi w wykazie posiadanych środków transportu autobus lub autobusy, który/e są nie starsze niż dwa lata (tj. nie starsze niż z 2018r.) i spełniające europejskie standardy emisji spalin EURO 6 (europejskie normy emisji spalin silników pojazdów samochodowych), zobowiązany jest do wykorzystywania autobusu/ów jako autobus/y podstawowy/e do realizacji przedmiotu zamówienia w sposób ciągły (tj. w każdym dniu świadczenia usługi). 3. Skierują do realizacji zamówienia: 1) co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia do kierowania autobusem (kategoria D), zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami (t. j. Dz.U. z 2020r. poz. 1268 ze zm.) – warunek dotyczy części I. 2) co najmniej dwie osoby posiadające uprawnienia do kierowania autobusami (kategoria D), zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami (t. j. Dz.U. z 2020r. poz. 1268 ze zm.) – warunek dotyczy części II. Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak Informacje dodatkowe: III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp) Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp) Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp) III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu Tak Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji Nie III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: 1. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – dotyczy części I i II; 2. Oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t. j. Dz. U. z 2019r. poz. 1170), zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ – dotyczy części I i II; 3. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – dotyczy części I i II; 4. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy – dotyczy części I i II; 5. Oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ) albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumenty potwierdzające dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności – dotyczy części I i II; III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: 1. Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego o którym mowa w art. 5 ust 1, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (t. j. Dz. U. z 2019r., poz. 2140 ze zm.) lub ważną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, o której mowa w art. 5b cytowanej ustawy, wydaną na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Dokumenty o których mowa wyżej muszą być ważne przez cały termin wykonania zamówienia – dotyczy części I i II; 2. Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty miejsca wykonania, i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do specyfikacji – zawierający informacje wymagane w tym załączniku, z załączeniem dowodów określających czy usługi te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy – dotyczy części I; 3. Wykaz posiadanych środków transportu (załącznik nr 5 lub 5a) do specyfikacji), który Wykonawca zamierza wykorzystać w celu wykonania przedmiotu zamówienia wraz z oświadczeniem, iż ww. pojazdy spełniają wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu niezbędnego wyposażenia (t. j. Dz. U. z 2016r. poz. 2022 ze zm.) oraz wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ – dotyczy części I i II; 4. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami o posiadanych przez nie uprawnieniach i podstawie do dysponowania tymi osobami (sporządzony wg załącznika nr 6 lub 6a do specyfikacji – zawierający informacje wymagane w tym załączniku) – dotyczy części I i II; 5. Dokument potwierdzający (np. polisę), że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100.000,00 złotych – dotyczy części I. III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI: III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) – III.6) Wykonawcy wraz z ofertą sporządzoną zgodnie z Formularzem ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 lub nr 1a do SIWZ (dotyczy części I i II), zobowiązani są złożyć następujące dokumenty: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o niepodleganiu wykluczeniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ – w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w punkcie 9 SIWZ oraz niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 i art. 24 ust. 5 pkt 1, 4 i 8 Ustawy – dotyczy części I i II; 2. Pełnomocnictwo dla reprezentanta – dotyczy podmiotów występujących wspólnie (np. konsorcja i spółki cywilne) oraz przypadku opisanego w pkt 14.7. SIWZ – dotyczy części I i II; 3. Pisemne zobowiązanie – sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ, innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia – jeżeli wykonawca, zgodnie z art. 22a Prawa zamówień publicznych, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków zawierające w szczególności określenie: a) zakresu udostępnianych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem; d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; e) informacji o tym, czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą; f) w przypadkach, gdy wykonawca polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów – oświadczenie, że podmiot trzeci, który zobowiązał się do udostępnienia Wykonawcy swoich zasobów w celu wykazania się przez Wykonawcę zdolnością do realizacji zamówienia na podstawie art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, będzie ponosił solidarną odpowiedzialność wraz z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów. Podmiot trzeci nie będzie ponosił solidarnej odpowiedzialności wówczas, gdy nieudostępnienie zasobów nie było przez niego zawinione, np. gdy Wykonawca realizował zamówienie przy udziale innych podmiotów udostępniających zasoby pomimo gotowości udostępnienia ich przez podmiot trzeci – dotyczy części I i II; 4. Dokument potwierdzający uprawnienie osoby podpisującej ofertę do reprezentowania Wykonawcy w tym zakresie – o ile Wykonawca nie widnieje w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – dotyczy części I i II; 5. Dowód/dokument wniesienia wadium – dotyczy części I i II; 6. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, Wykonawcy, przekazują Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23, zgodnie ze wzorem zawartym w specyfikacji (załącznik nr 3). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą, który złożył ofertę nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – dotyczy części I i II; 7. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b Ustawy Pzp określonych w pkt 9 SIWZ, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 10.3 ppkt 10.3.5. – 10.3.9. SIWZ. UWAGA. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Postanowienia dotyczące podmiotów, które mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej stosuje się odpowiednio.
Wadium Tak, 4.000,00 zł, 2.000,00 zł
Osoba do kontaktu Gmina Bogatynia
ul. Daszyńskiego 1
59-920 Bogatynia
Wymagany termin realizacji zamówienia Okres w miesiącach
Okres w dniach
Data rozpoczęcia
Data zakończenia 31.12.2021
Miejsce i termin składania ofert Urząd Miasta i Gminy w Bogatyni
59-920 Bogatynia
ul. Daszyńskiego 1,Kancelaria, pok. 5,12;00

2020-12-28
Sposób składania ofert
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji

Termin związania ofertą okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: TAK
Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie Kryteria Znaczenie Cena ofertowa brutto 60,00 Aspekty środowiskowe 35,00 Termin płatności 5,00
Uwagi Adres:Urząd Miasta i Gminy w Bogatyni – Kancelaria, pok. 5, ul. I. Daszyńskiego 1, 59-920 BogatyniaTermin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:Data: 28.12.2020godzina: 12:00III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) – III.6)Wykonawcy wraz z ofertą sporządzoną zgodnie z Formularzem ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 lub nr 1a do SIWZ (dotyczy części I i II), zobowiązani są złożyć następujące dokumenty: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o niepodleganiu wykluczeniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ – w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w punkcie 9 SIWZ oraz niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 i art. 24 ust. 5 pkt 1, 4 i 8 Ustawy – dotyczy części I i II; 2. Pełnomocnictwo dla reprezentanta – dotyczy podmiotów występujących wspólnie (np. konsorcja i spółki cywilne) oraz przypadku opisanego w pkt 14.7. SIWZ – dotyczy części I i II; 3. Pisemne zobowiązanie – sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ, innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia – jeżeli wykonawca, zgodnie z art. 22a Prawa zamówień publicznych, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków zawierające w szczególności określenie: a) zakresu udostępnianych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem; d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; e) informacji o tym, czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą; f) w przypadkach, gdy wykonawca polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów – oświadczenie, że podmiot trzeci, który zobowiązał się do udostępnienia Wykonawcy swoich zasobów w celu wykazania się przez Wykonawcę zdolnością do realizacji zamówienia na podstawie art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, będzie ponosił solidarną odpowiedzialność wraz z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów. Podmiot trzeci nie będzie ponosił solidarnej odpowiedzialności wówczas, gdy nieudostępnienie zasobów nie było przez niego zawinione, np. gdy Wykonawca realizował zamówienie przy udziale innych podmiotów udostępniających zasoby pomimo gotowości udostępnienia ich przez podmiot trzeci – dotyczy części I i II; 4. Dokument potwierdzający uprawnienie osoby podpisującej ofertę do reprezentowania Wykonawcy w tym zakresie – o ile Wykonawca nie widnieje w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – dotyczy części I i II; 5. Dowód/dokument wniesienia wadium – dotyczy części I i II; 6. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, Wykonawcy, przekazują Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23, zgodnie ze wzorem zawartym w specyfikacji (załącznik nr 3). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą, który złożył ofertę nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – dotyczy części I i II; 7. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b Ustawy Pzp określonych w pkt 9 SIWZ, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 10.3 ppkt 10.3.5. – 10.3.9. SIWZ. UWAGA. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Postanowienia dotyczące podmiotów, które mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej stosuje się odpowiednio.
Data dodania 2020-12-17