Trwa remont na trasie Szczecinek – Runowo Pomorskie. 120 km/h
Od grudnia podróżni korzystają z nowego wygodnego peronu w Wiewiecku, zmodernizowany jest także peron w Jeleninie.
To efekty drugiego etapu inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych na trasie ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego.
165 mln zł na inwestycje
Inwestycja za blisko 165 mln zł jest realizowana przy współfinansowaniu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego – poinformowały w piątek służby prasowe PKP PLK.
Nowe perony w Jeleninie i Wiewiecku są dłuższe, szersze i wyższe. Obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano pochylnie i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz oświetlenie.
W podobnym standardzie w pierwszym kwartale 2021 r. mają zostać zmodernizowane perony na przystankach: Czarne Małe, Żelisławie Pomorskie i Suliszewo Drawskie.
Między Czaplinkiem a Złocieńcem modernizowanych jest około 14 kilometrów torów. Szyny są układane bezstykowo, co zapewni zmniejszenie hałasu i drgań oraz sprawniejsze przejazdy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
120 km/h
Po zakończeniu wszystkich prac planowanych do połowy 2021 r. pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 120 kilometrów na godzinę – wynika z informacji PKP PLK. Czas podróży między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim skróci się o około 25 minut. Dzięki zwiększeniu przepustowości linii kolejowej na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów.
Podczas pierwszego etapu inwestycji od października 2017 r. do września 2019 r. między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim wyremontowano ponad 50 kilometrów torów. Odbudowano nieczynny od 17 lat tor na odcinku około 25 kilometrów między Szczecinkiem a Łubowem. Modernizacja umożliwiła bezpieczny przejazd ciężkich składów towarowych dowożących między innymi sprzęt wojskowy na poligon w Drawsku Pomorskim.
Łączny koszt obu etapów modernizacji linii między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim wynosi blisko 165 milionów złotych. Inwestycja współfinansowana jest przez Unię Europejską z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Zakończenie prac zasadniczych jest planowane do połowy 2021 r. (PAP)