Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Budapesztańskie lotnisko w unijnym projekcie dla niewidomych

infoair
11.12.2020 07:30

8 grudnia Budapeszt Airport wraz z Zarządem Transportu Miejskiego w Budapeszcie (BKK) przystąpił do projektu DANOVA. Chodzi o umożliwienia niewidomym i niedowidzących pasażerom pełnego dostępu do lotnisk i portów. Plus dworce kolejowe i autobusowe.

Unijny projekt potrwa do 31 grudnia 2022 r., a jego budżet to 2.192.546,66 euro.

Europejska DANOVA

Konsorcjum 14 partnerów jest kierowane przez lotnisko w Dubrowniku. Lotnisko w Budapeszcie i Centrum Transportowe w Budapeszcie przedstawią najlepsze rozwiązania, które można zastosować w węzłach komunikacyjnych i jak je skutecznie zastosować.

W projekt zostanie zaangażowane również Węgierskie Narodowe Stowarzyszenie Osób Niewidomych i Niedowidzących (MVGYOSZ) oraz Regionalne Stowarzyszenie Niewidomych i Niedowidzących na Węgrzech (VGYKE) w celu jak największego wdrożenia innowacyjnych rozwiązań.

-„Dla lotniska w Budapeszcie, oprócz bezpieczeństwa, najważniejszy jest wysoki standard obsługi pasażerów. Kiedy mówimy o doświadczeniach pasażerów i rozwoju usług pasażerskich, oczywiście także myślimy również o pasażerach niewidomych i niedowidzących lub innych pasażerach niepełnosprawnych ”- powiedział Katalin Valentínyi, dyrektor ds. komunikacji i relacji na lotnisku w Budapeszcie. I dodał: „Projekt Danova to dla nas doskonała okazja, aby poszerzyć zakres dostępnych usług, umożliwiając wszystkim naszym klientom samodzielne podróżowanie. ”

Europejska skala

W Europie jest ponad 30 milionów niewidomych i niedowidzących osób, które nie są w stanie samodzielnie podróżować, ponieważ ponad 96% europejskich systemów transportowych nie jest w pełni dostępnych dla osób niedowidzących. Dla wielu niewidomych i niedowidzących pasażerów korzystanie ze środków transportu, takich jak samoloty, kolej czy miejski transport publiczny jest niezwykle trudne. Istnieje wiele przyczyn takiego stanu rzeczy:

  • pasażerowie niewidomi i niedowidzący nie mają równego dostępu do najnowszych pisemnych i wizualnych informacji o transporcie,
  • w wielu przypadkach personel nie jest odpowiednio przeszkolony, aby zapewnić odpowiednie wsparcie i komunikację,
  • czy infrastruktura jest niedostępna lub inna niż obowiązujące przepisy.

Międzynarodowe konsorcjum DONOVA planuje to zmienić. Trzymamy kciuki.