Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lubuskie też z 10-letnią umową z Polregio

inforail
03.12.2020 12:45

Nowa umowa, stara jakość. Polregio d. Przewozy Regionalne zawarły 10-letnią umowę z województwem lubuskim. Nie przeszkodziły ani ciągłe awarie taboru ani odwoływane kursy.

To już 7 nowa umowa operatora z samorządami wojewódzkimi. W żadnej z dotychczas zawartych umów, co szczegółowo sprawdzamy, nie pojawił się wymóg wprowadzenia do ruchu nowych pociągów.

Gdzie pojadą pociągi?

Przewozy objęte umową będą realizowane na następujących liniach komunikacyjnych:

Berlin Ostkreuz - Kostrzyn - Gorzów Wlkp. - Krzyż - Poznań Gł.

Zielona Góra Gł. - Rzepin - Kostrzyn - Szczecin Gł.

Zielona Góra Gł. - Nowa Sól - Głogów - Wrocław Gł.

Poznań Gł. - Zbąszynek - Świebodzin - Rzepin

Zielona Góra Gł. - Rzepin - Frankfurt (Oder)

Nowa Sól - Zielona Góra Gł. - Zbąszynek - Poznań Gł.

Zielona Góra Gł. - Żary - Żagań - Węgliniec - Zgorzelec - Görlitz

Żagań - Żary - Forst (Lausitz)

Małomice - Żagań - Żary - Zielona Góra Gł.

Leszno - Wschowa - Głogów - Zielona Góra Gł.

Poznań Gł. - Krzyż - Dobiegniew - Szczecin Gł. - Świnoujście

Zielona Góra Gł. - Zbąszynek - Toporów - Łagów

Zielona Góra Gł. - Zbąszynek - Międzyrzecz - Pszczew (Wierzbno)

Gorzów Wlkp. - Międzyrzecz - Pszczew (Wierzbno).

Ponadto poniższe linie będą uruchamiane sukcesywnie w ramach umowy po przeprowadzonych pracach modernizacyjnych:

Zielona Góra Gł. - Gubin - Guben

Rzepin - Sulęcin - Międzyrzecz

Żary - Żagań - Głogów

Żary - Lubsko

Nowe połączenia przy współpracy z samorządem województwa i władzami lokalnymi pojawią się na trasach Zielona Góra Gł. - Żagań - Małomice, Żagań - Forst, Zbąszynek - Rzepin, Zielona Góra Gł. – Głogów.

Pociągi Polregio w ramach umowy o wartości ponad 1 mld złotych (dokładna kwota umowy 1 066 463 111 zł) pokonają przez ten okres ponad 48 mln kilometrów, a to oznacza dopłatę do pockm na poziomie około 22 zł.

Przewozy w województwie lubuskim są realizowane głównie taborem marszałkowskim, z którego utrzymaniem operator ma olbrzymie problemy. Swego czasu mówiło się nawet o warunkach stawianych Przewozom Regionalnym przez samorząd, ale finalnie chyba nic z tego nie wyszło.

Umowa wejdzie w życie wraz z nowym rozkładem jazdy pociągów od dnia 13 grudnia 2020 roku.