Znowu remont Warszawy Wschodniej. Razem ze średnicą
Przetarg na modernizację stacji Warszawa Wschodnia, w ramach programu przebudowy linii średnicowej, ma zostać ogłoszony na początku 2022 roku - poinformował PAP prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel.
"Zakładamy, że na początku roku 2022 ogłosimy przetarg na modernizację Warszawy Wschodniej wraz z odcinkiem w kierunku Warszawy Centralnej" - powiedział szef kolejowej spółki.
Razem ze średnicą
Dodał, że w ramach tych prac zmodernizowany ma być również most kolejowy przez Wisłę i tunele podziemne od Wisły do Warszawy Śródmieście oraz przebudowa tej ostatniej stacji.
Jak podaje PAP prezes podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi, że całość prac na linii średnicowej, biegnącej przez centrum stolicy, zakończy się do roku 2027.
Zaznaczył jednocześnie, że w trakcie przebudowy tuneli linia nie zostanie zamknięta. Prace będą trwały na przemian po jednym torze linii dalekobieżnej i podmiejskiej, tak aby można było prowadzić ruch po pozostałych dwóch. Warszawska linia średnicowa składa się z dwóch linii (dalekobieżnej i podmiejskiej) po dwa tory każda.
"Chcemy postępować w sposób racjonalny, żeby nie sparaliżować ruchu kolejowego w obrębie Warszawy. Rozpoczęła się już przebudowa stacji Warszawa Zachodnia, zakładamy że tu prace skończą się do końca roku 2023. Na przełomie roku 2022 i 2023 zamierzamy rozpocząć prace modernizacyjne na stacji Warszawa Wschodnia" - powiedział Merchel.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Miasto czeka
Prezes poinformował, że PKP PLK nadal nie otrzymały jasnej deklaracji od stołecznego ratusza, czy miasto zamierza uczestniczyć w przebudowie linii średnicowej, tak aby poprawić komunikację w obrębie Warszawy.
Przypomniał, że już w marcu 2019 roku spółka PKP PLK wystąpiła do samorządu Warszawy z kilkoma propozycjami. Chodzi m.in. o budowę pieszego podziemnego połączenia między stacją Warszawa Śródmieście a warszawskim metrem lub wydłużenie linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej do stacji Warszawa Śródmieście. Obecnie linia WKD kończy się przed dworcem Warszawa Centralna.
Przypomnijmy, że dworzec Warszawa Wschodnia był remontowany na Euro 2012, zaledwie 8 lat. Teraz pasażerowie muszą liczyć się z kolejnymi utrudnieniami. (PAP)