Trwają prace na trasie Poznań-Wrocław. Docelowo 160 km/h

inforail
11.11.2020 07:45

Z dwóch nowychperonów i przebudowanego przejścia pod torami korzystać mogą podróżni na stacjiw Rawiczu – podała spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Zwiększenie komfortuobsługi to element modernizacji linii Poznań – Wrocław na odcinku Czempiń –granica województwa dolnośląskiego.

Spółka podała, że jeszcze w tym miesiącu pociągi pojadą jużdwoma zmodernizowanymi torami na szlaku Rawicz – Bojanowo. W grudniu pracezakończą się na ostatnim jednotorowym szlaku między Lesznem a Starym Bojanowem,dwutorowo będzie przejezdna cała trasa Poznań – Wrocław.

Biuro prasowe PKP PLK poinformowało we wtorek, że na stacjiw Rawiczu bezpieczeństwo i komfort podróżnych sukcesywnie się zwiększa.

„Podróżni korzystają z dwóch nowych peronów.Przebudowane przejście pod torami zapewnia bezpieczne dojście do pociągów. Dodyspozycji osób o ograniczonych możliwościach poruszania się są zamontowanedwie windy. Komfort zapewnia m.in. długa wiata na peronie nr 2, ławki, jasneoświetlenie. Będą wiaty na peronie pierwszym. Dla osób niewidzących iniedowidzących ułatwieniem są ścieżki naprowadzające” – podała spółka.

Na objętym pracami odcinku Czempiń – granica Dolnego Śląskapasażerowie wygodnie wsiadają do pociągów w 11 miejscowościach. Mogą korzystaćz nowych i przebudowanych przejść podziemnych z windami na stacjach StareBojanowo, Kościan i Leszno. W najbliższych tygodniach również podróżni wBojanowie skorzystają z nowego przejścia pod torami.

„W Lesznie tunel pod torami będzie jeszcze dłuższy.Ułatwi komunikację w mieście i z obu stron linii. Dostęp do kolei nazmodernizowanych przystankach umożliwiają pochylnie. Są wiaty, ławki, jasneoświetlenie. Dla osób niewidzących i niedowidzących ułatwieniem są ścieżkinaprowadzające” – podała spółka.

Jeszcze w tym roku oczekiwany standard dostępu do pociągówbędzie zapewniony także na przystankach w Lipnie Nowym i Górce Duchownej.

Inwestycja prowadzona między Czempiniem a granicąwojewództwa umożliwi zwiększenie prędkości składów pasażerskich do 160 km/h nacałej trasie między Poznaniem a Wrocławiem.

Po uzyskaniu wymaganych pozwoleń najszybsze pociągi pojadąmiędzy stolicami województw w ok. 1:30 h. Poprawi się przepustowość linii, coumożliwi przewoźnikom zwiększenie liczby połączeń dalekobieżnych iaglomeracyjnych. Zapewniony będzie sprawny transport towarów międzynarodowymkorytarzem kolejowym. Wzrośnie komfort podróży i poziom bezpieczeństwa.

Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław –Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” mawartość ok. 1,5 mld zł i realizowany jest przy współudziale środków UniiEuropejskiej z instrumentu „Łącząc Europę”. Dofinansowanie wynosi ok.1 mld zł. (PAP)