Bez ofert na spalinowe składy dla Polregio
Polregio d. PrzewozyRegionalne unieważniły przetarg na dzierżawę spalinowych zespołów trakcyjnych.Nie było chętnych.
Brak ofert nieco zaskakuje, zwłaszcza, że wcześniej wpodobnym przetargu wystartowało SKPL, a Arriva pożyczała swoje składy KolejomWielkopolskim.
Tym razem pociągi miały zostać pozyskane na 12 miesięcy.Zamawiający zastrzegł też prawo do trzykrotnego przedłużenia umowy, namaksymalnie trzy dwunastomiesięczne kolejne okresy. Dzierżawa spalinowychzespołów trakcyjnych obejmowała okres podstawowy od 13 grudnia 2020 roku do 11grudnia 2021 roku. Wykonawca miał być zobowiązany do dostarczenia pojazdów,przeprowadzenia szkoleń oraz dostarczenia dokumentacji pojazdów nie później niżna 21 dni przed terminem rozpoczęcia okresu dzierżawy.
Jakie pojazdy? Przewoźnik chciał wydzierżawić pojazdyspalinowe, dwuczłonowe, o prędkości co najmniej 100 km/h. Liczba kilometrów donajbliższego P4 to co najmniej 135 000 km od dnia przekazania pojazdu. Liczbamiejsc siedzących to 100 na pojazd. Ponadto musiały być 2 miejsca dla wózkówinwalidzkich, urządzenia ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym – rampalub winda, 4 miejsca do przewozu rowerów oraz system audiowizualny Tablice LEDlub LCD.
Pojazdy miały być wykorzystywane przez Zamawiającego dorealizacji pracy obejmującej:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
a) pracę pociągową do: prowadzenia pociągów pasażerskichZamawiającego, przejazdów Pojazdów luzem do i od obsługiwanych pociągów,
b) pracę poza pociągową w celu wykonywania: manewrówstacyjnych, obsługi manewrowej w punktach utrzymania i obrządzania pojazdówtrakcyjnych, manewrów w pracy pociągowej, przejazdów Pojazdów luzem do i odpracy poza pociągowej.
Zamawiający chciał wykonywać czynności utrzymania w zakresieP1,P2 oraz P3 w swoich punktach utrzymania.