Trzy razy zawiesisz bilet okresowy WTP. Od 9.10

infotrans
13.10.2020 08:30

-„Warszawiacy będą mogli zawiesić ważność biletu długookresowego aż trzy razy – poinformowała w poniedziałek, 12 października, rzeczniczka stołecznego ratusza Karolina Gałecka.

Jak dodała, rozwiązanie to wprowadzono m.in. dla tych mieszkańców, którzy pracują zdalnie lub są na kwarantannie.

Od 9 października

Informację Gałecka przekazała za pośrednictwem Twittera.

„Decyzją @trzaskowski_ warszawiacy będą mogli zawiesić ważność biletu długookresowego aż 3 razy. Niektórzy pasażerowie @WTP_Warszawa pracują zdalnie lub są na kwarantannie, dlatego dla ich wygody wprowadzamy taką możliwość. Bilet można zawiesić tutaj: https://zawieswkm.wtp.waw.pl” – napisała.

Aby odwiesić bilet, należy kupić i aktywować kolejny bilet albo zgłosić odwieszenie ważności biletu za pośrednictwem tej samej strony bądź osobiście w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażera ZTM.

W komunikacie ratusz dodał, że nowe zarządzenie prezydenta Warszawy w tej kwestii obowiązuje od 9 października. Zgodnie z nim można zawiesić ważność biletu trzy razy w ciągu roku kalendarzowego, ale pod pewnymi warunkami.

Zasady zawieszenia

Jeśli ktoś skorzystał już wcześniej z tej możliwości, np. w kwietniu, to przed 31 grudnia 2020 r. może to zrobić jeszcze dwukrotnie. Od nowego roku liczba możliwych do wykorzystania zawieszeń będzie naliczana od nowa. Ponadto biletu nie można zawiesić na mniej niż pięć kolejnych dni, więc termin zakończenia ważności biletu musi być dłuższy niż pięć dni. Termin zawieszenia biegnie od dnia zgłoszenia tego przez pasażera do dnia poprzedzającego dzień odwieszenia.

Ratusz podkreślił także, że odwieszenie ważności biletu za pośrednictwem platformy internetowej nie powoduje automatycznego przekodowania zawieszonej liczby dni na inny termin na spersonalizowanej Warszawskiej Karcie Miejskiej (lub innym nośniku zaakceptowanym przez ZTM).

-„Taka operacja możliwa jest wyłącznie w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażera ZTM. Nie trzeba jednak przychodzić do POP od razu – można to zrobić w wybranym przez siebie momencie” – napisano.

Jednocześnie przez cały czas pasażer może zwrócić kupiony bilet i otrzymać zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności według zasad określonych w taryfie przewozowej.(PAP)