Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kędzierzyn-Koźle: Zakup 2 autobusów elektrycznych

przetargi
01.10.2020 12:11

Przetargi

Branża Samochody ciężarowe:

autobusy

Forma przetargu nieograniczony

Dane organizatora Gmina Kędzierzyn-Koźle, Urząd Miasta, Wydział Zamówień Publicznych

47-200 Kędzierzyn-Koźle

Piramowicza 32/417, III p.

Tel. +48 774034450

E-mail [email protected]

Województwo opolskie

Powiat kędzierzyńsko-kozielski

Treść zamówienia Zakup 2 autobusów elektrycznych

Oryginalna treść ogłoszenia

Opis zamówienia Zakup 2 autobusów elektrycznych zeroemisyjnych wraz z niezbędną infrastrukturą pojazdów, celem zapewnienia obsługi obszaru śródmiejskiego w Kędzierzynie-Koźlu. — Wspólny słownik zamówień (CPV): 34144910-0 Autobusy elektryczne 3412 1100-2 Autobusy transportu publicznego 34121400-5- Autobusy niskopodłogowe; 31158000-8 Ładowarki — Słownik uzupełniający: EA12-8 przystosowane dla osób niepełnosprawnych, EA21-5 przystosowane dla osób słabo widzących, CB10-1 z napędem elektrycznym, CB42-7 – zasilane z baterii/ akumulatorowe.

Specyfikacja e-propublico.pl/Zamawiajacy/AktualneOgloszenia?zamawiajacyId=f15dda4c-01df-4c59-b90f-a767d9826443

LINK do SIWZ http://e-propublico.pl/Zamawiajacy/AktualneOgloszenia?zamawiajacyId=f15dda4c-01df-4c59-b90f-a767d9826443

CPV 34144910-0: Autobusy elektryczne

34121400-5: Autobusy niskopodłogowe

31158000-8: Ładowarki

34121100-2: Autobusy transportu publicznego

Wymagania III.1) Warunki udziału III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego Wykaz i krótki opis warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1.1. nie podlegają wykluczeniu, 1.2 spełniają warunki udziału w postępowaniu. określone przez Zamawiającego w pkt. III.1 2) i III.1.3) ogłoszenia: 2. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcę wobec którego zaistnieją przesłanki, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp (za wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 24 ust 1 pkt 13 lit. d oraz w przypadku, o którym mowa w art. 24 ust 1 pkt 14, jeżeli osoba, o której mowa w tym przepisie została skazana za przestępstwo wymienione w art. 24 ust.1 pkt 13 lit. d)). Ponadto Zamawiający Wykluczy na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 oraz pkt 8 ustawy Pzp. 3.Wraz z ofertą (formularzem ofertowym) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć: 3.1 aktualne na dzień składania ofert oświadczenie (JEDZ) stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia, zwanego dalej „Jednolitym Dokumentem”. Wykonawca zobowiązany jest złożyć Jednolity Dokument w zakresie wskazanym przez Zamawiającego (wzór stanowi załącznik nr 2 do IDW).Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, W jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także Jednolite Dokumenty dotyczące tych podmiotów. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Jednolity Dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Wykonawca w części IV Sekcja: α: Ogólne oświadczenie dotyczące wszystkich kryteriów kwalifikacji może ograniczyć się do wypełnienia sekcji α w części IV i nie musi wypełniać żadnej z pozostałych sekcji w części IV dotyczącej kryteriów kwalifikacji; 3.2 zobowiązanie innych podmiotów (w przypadku polegania na zasobach innych podmiotów) zgodnie z pkt 8.10 IDW. 3.3 W celu oceny oferty w kryterium T3- (Zużycie energii elektrycznej przez autobus w kWh/100 km przebiegu” – raport techniczny określający zużycie energii elektrycznej przez oferowany autobus w kWh/100 km przebiegu bez załączonych urządzeń dodatkowych w tym: ogrzewania, klimatyzacji, systemu informacji pasażerskiej i innych urządzeń pomocniczych, ustalone podczas testu w warunkach eksploatacji autobusu odpowiadających wymaganiom określonym przez UITP (fr. Union Internationale des Transports Public) w metodyce opracowanej dla przeprowadzenia testu drogowego zużycia energii elektrycznej typu SORT-2 (ang.Standardised On-oad Test), w tym przypadku test SORT-2 (Easy Urban Cycle). Zamawiający dopuści również w tym zakresie wykorzystanie wyników badań wykonanych przez certyfikowaną jednostkę według procedury badawczej PB-23 (wydanie drugie), opracowanej przez Instytut Pojazdów Szynowych TABOR. –oświadczenie, że złożone wraz z ofertą raporty techniczne określające wyniki badań zużycia energii elektrycznej przez autobus EV12 w kWh/100 km przebiegu dotyczą oferowanych autobusów (pkt IV.7 formularza ofertowego) 3.4 W celu oceny oferty w kryterium T6 (Spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów Pasażerskich) – homologację potwierdzającą spełnienie przez oferowany autobus wymogów wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich zgodnie Regulaminem nr 66-01 (lub nowszy) EKG ONZ. 3.5 W celu oceny oferty w kryterium T10 (Rozwiązanie techniczne przedniego zawieszenia) – rysunek (lub rysunki) oferowanego autobusu określające parametry techniczne będące przedmiotem oceny na podstawie kryterium T10. 3.6 Pełnomocnictwo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oraz inne pełnomocnictwa jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z dokumentu rejestracyjnego (ewidencyjnego).III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. Wykonawca musi wykazać, że posiada wolne środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 4 000 000,00 PLN. Do przeliczenia wszystkich wartości finansowych, a występujących w innych walutach niż PLN Wykonawca zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowany w dniu ukazania się ogłoszenia o niniejszym zamówieniu na stronie internetowej Zamawiającego. Średnie kursy walut dostępne są na stronie internetowej Narodowego Banku Polskiego pod następującym adresem: http://www.nbp.pl/ 2. Zamawiający na podst 26 ust.1 do zlożenia: 1)informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowokredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 3. DOKUMENTY W ZAKRESIE SPEŁNIANIA PRZEZ OFEROWANE DOSTAWY WYMAGAŃ OKREŚLONYCH PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO: Zamawiający na podstawie art 26 ust 1 ustawy pzp wezwie Wykonawcę, do złożenia następujących dokumentów: W zakresie spełniania przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego: 1) informację (w formie oświadczenia) określającą najważniejsze parametry techniczne i wyposażenie oferowanych autobusów EV12 (Zamawiający zaleca złożenie tych informacji na druku stanowiącym załącznik nr 13 do SIWZ), 2) informację (w formie oświadczenia) określającą najważniejsze parametry techniczne, cechy konstrukcyjne oraz cechy funkcjonalno-użytkowe oferowanej ładowarki (Zamawiający zaleca złożenie tej informacji na druku stanowiącym załącznik nr 14 do SIWZ), 3) ważne na dzień składania oferty „Świadectwo Homologacji Typu Pojazdu lub Świadectwo Homologacji Typu WE Pojazdu” dla autobusu EV12 zwane dalej „świadectwem EV12” – w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o Ruchu Drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 z poź. zm.), 4. DOKUMENTY W ZAKRESIE NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU: Z. na podstawie art 26 ust.1 wezwie do przedłozenia: 1)informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 (za wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 24 ust 1 pkt 13 lit. d oraz w przypadku, o którymmowa w tym przepisie została skazana za przestępstwo wymienione w art. 24 ust.1 pkt 13 lit. d)) 21 ustawy, wyst. nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upł. terminu składania ofert; 2)zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu 3)zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenieMinimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Cd. dok. dot. niepodlegania wykluczeniu: 4)oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych; 5)odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 6)oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub Zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 7)oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; DOKUMENTY PODMIOTÓW ZAGRANICZNYCH. 1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: a) w sekcji III.1.2 ogłoszenia- pkt 4.1) – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 (za wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 24 ust 1 pkt 13 lit. d oraz w przypadku, o którym mowa w art. 24 ust 1 pkt 14, jeżeli osoba, o której mowa w tym przepisie została skazana za przestępstwo wymienione w art. 24 ust.1 pkt 13 lit. d)) i 21 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) w sekcji III.1.2. ogłoszenia- pkt 4.2), pkt 4.3) i pkt 4.5)- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: — nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty Zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; — nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1) powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w sekcji III.1.2. ogłoszenia pkt 4.1), składa dokument, o którym mowa w 1)a) powyżej, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp. Jeżeliw kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takichdokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszemlub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczegowłaściwym ze względu na miejsce zam..III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy wykonał (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywane) wykonał należycie dostawę: Min. 1 fabrycznie nowego autobusu miejskiego niskopodłogowego: o napędzie elektrycznym w rozumieniu art. 2 pkt 12 Ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, (Dz. U. z 2019 r. poz. 1124) lub autobusu w którym napęd wspomagany jest silnikiem elektrycznym. W przypadku dostaw wykonywanych i niezakończonych, należy podać wyłącznie ilość dostaw już zrealizowanych; natomiast dla dostaw realizowanych w ramach umów (dostaw) rozpoczętych (zawartych) wcześniej niż trzy lata wstecz przed upływem terminu składania ofert, należy podać wyłącznie ilość zrealizowanych dostaw przypadających w tym trzyletnim okresie; 2. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej ocenionado złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeńlub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp do złożeniaw następujących dokumentów: 1) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu (wzór stanowi załącznik nr 6 do IDW),III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziału Wykaz i krótki opis zasad i kryteriów: 3.7 Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (wzór stanowi załącznik nr 3 do IDW). Wraz ze złożeniem oświadczenia, w którym Wykonawca informuje o przynależności do tej samej grupy kapitałowej, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.III.1.5) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje: 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 70 000,00 PLN (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych i 00/100 PLN). 2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w formach zg. z pkt 10 IDW. 3.Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wys. 4 % ceny całkowitej brutto.III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących: III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie: 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (w tym także wspólnicy spółki cywilnej) ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia Umowy. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa przedłożonego wraz z ofertą. 2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem 3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (w tym spółki cywilnej), których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani do zawarcia umowy cywilnoprawnej określającą rolę i zadania poszczególnych Wykonawców (osób) oraz zasady ich współdziałania podczas realizacji zamówienia. Zamawiający może żądać przedstawienia wyżej wskazanej umowy.III.2) Warunki dotyczące zamówienia III.2.2) Warunki realizacji umowy: 1. Warunki realizacji określa część II SIWZ Istotne postanowienia umowy. 2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Podstawa zakres, charakter i warunki wprowadzania zmian zostały wskazane w istotnych postanowieniach umowy część II SIWZ Istotne postanowienia umowy. 3. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. 4 Zamawiający przewiduje zastosowanie tzw. „procedury odwróconej” zgodnie z dyspozycją art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp.III.2.3) Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Wadium 70 000,00 PLN

Osoba do kontaktu Oficjalna nazwa: Gmina Kędzierzyn-Koźle, Urząd Miasta, Wydział Zamówień Publicznych

Adres pocztowy: Piramowicza 32/417, III p.

Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle

Kod NUTS: PL524 Opolski

Kod pocztowy: 47-200

Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Daniel Bul, Wydział Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle, ul. Piramowicza 32, pok. 417, III p., 47-200 Kędzierzyn-Koźle

E-mail: [email protected]

Tel.: +48 774034450Adresy internetowe:

Główny adres: https://e-propublico.pl/

Wymagany termin realizacji zamówienia Okres obowiązywania zamówienia:

Okres w dniach: 365

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

Miejsce i termin składania ofert

12;00

2020-10-23

Sposób składania ofert

Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji

12;15

2020-10-23

Termin związania ofertą

Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIE

oferty częściowe: NIE

Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie Kryteria określone poniżejKryterium jakości – Nazwa: Ocena techniczno-eksploatacyjna autobusów / Waga: 35 %Kryterium jakości – Nazwa: Okres udzielonej gwarancji na cały autobus (bez limitu przebiegu) / Waga: 5 %Cena – Waga: 60

Uwagi VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nieVI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych Akceptowane będą faktury elektroniczneVI.3) Informacje dodatkowe: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy on-line (dalej Platforma) działającej pod adresem https://e-propublico.pl/ 2.Ze względu na ograniczoną liczbę znaków, które można wprowadzić do treści ogłoszenia, pozostałe informacje zawarto w Instrukcji dla Wykonawców dostępnej wraz z niniejszym ogłoszeniem na stronie internetowej Zamawiającego. 3. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego zawarta została w pkt 20.2 IDW.VI.4) Procedury odwoławcze VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby OdwoławczejAdres pocztowy: ul. Postępu 17 aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: [email protected].: +48 224587777Adres internetowy: www.uzp.gov.plVI.4.2) Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne VI.4.3) Składanie odwołań Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma iub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp, przysługują środki Ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy Pzp. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp. 2. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp. 3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnejw postaci papierowej lub w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 5. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli Przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 6. Terminy wniesienia odwołania: 6.1. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp zdanie drugie albo w terminie 15 dni -jeżeli zostały przesłane w inny sposób. 6.2. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej. 7. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt. 6.1 i 6.2 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. 8. Jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie: 1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia; 2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia. 9. Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne przepisy Działu VI ustawy Pzp. 10. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. 11. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego, za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529) jest równoznaczne z jej wniesieniem.)VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań Oficjalna nazwa: Urząd Zamówień Publicznych, Departament OdwołańAdres pocztowy: ul. Postępu 17 aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaAdres internetowy: www.uzp.gov.plVI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 17/09/2020Link do ogłoszenia: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:445114-2020:TEXT:PL:HTML&src=0

Data dodania 2020-09-22