DB CARGO kupuje lokomotywy. Nawet 400 sztuk!
Mniej olejunapędowego, mniej CO2, jeszcze bardziej ekologicznie. DB Cargo kupuje nowelokomotywy dwusilnikowe do swojej floty liniowej i manewrowej.
Pojazdy mogą być napędzane elektrycznie lub olejem napędowym.Siemens Mobility wygrał przetarg i podpisał umowę ramową na maksymalnie 400pojazdów, co odpowiada wartości inwestycji znacznie przekraczającej miliardeuro. Lokomotywy Vectron Dual Mode będą dostarczane ze specjalnymi parametrami odpowiadającymizakresowi zastosowań przez DB Cargo. Na początku przewoźnik zamawia 100lokomotyw z serii 248. Dostawy rozpoczną się w 2023 roku.
Podwoić rodzaj napędui podwoić korzyści: będziemy rozwijać i odmładzać naszą flotę dla naszychklientów dzięki nowoczesnej, mocnej lokomotywie. Z drugiej strony podkreślamyprzyjazność kolei dla środowiska. Ta lokomotywa nam odpowiada, ponieważ jesttaka jak my w DB Cargo: duża, zielona i mocna – mówi Ralf Günter Kloß,członek zarządu DB Cargo.
Dzięki Vectron DualMode DB Cargo inwestuje w przyszłościowy, zrównoważony i ekonomiczny kolejowytransport towarowy. Jako alternatywa dla konwencjonalnych lokomotywspalinowych, Vectron Dual Mode oferuje to, co najlepsze z obu światów: nazelektryfikowanych odcinkach trasy jest on całkowicie elektryczny, abyzaoszczędzić paliwo i zmniejszyć koszty utrzymania. Możliwe jest przejście nasilnik wysokoprężny bez zmiany lokomotyw na odcinkach linii napowietrznych -mówi Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock w Siemens Mobility.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Lokomotywy spalinowe są nadal w użyciu do kierowania wagonówtowarowych na bocznicę klienta i w ruchu pojedynczych wagonów. Ponieważ nawetjeśli główna trasa jest zelektryfikowana, „ostatnią milę” można przejechaćtylko z silnikiem spalinowym. Lokomotywa dwusilnikowa może zrobić jedno idrugie. Jeździ zarówno z silnikiem wysokoprężnym, jak i elektrycznie. Zmniejszato zużycie oleju napędowego i emisję CO2. Dzięki nowym lokomotywom DB oszczędzaćbędzie rocznie około 8 milionów litrów paliwa i 17 000 ton CO2. Celem DB Cargojest wyposażenie około 70 procent lokomotyw spalinowych w innowacyjne napędy do2030 roku.