Grudziądz przebudowuje rozkład i taryfę. 4 zł za godzinę
Kujawsko-pomorskie miasto przystąpiło do opracowania nowejsiatki połączeń komunikacyjnych. Od 20 lipca planowane jest wprowadzenie zmianw rozkładach jazdy, które wcześniej były poddane konsultacjom mieszkańcówGrudziądza – o tym pisaliśmy w TransInfo.pl TUTAJ.
Mieszkańcy mieli możliwość odnieść się do wstępnego rozkładujazdy, został on poddany konsultacjom. Uwagi przedstawione przez pasażerówzostały uwzględnione, w szczególności te dotyczące godzin dojazdów do pracy,które ponownie zostały skonsultowane z zakładami pracy, takimi jak m.in. MrGarden, Muller czy szpital. Warto podkreślić, że miasto na bieżąco reaguje nasugestie kierowane ze strony największych pracodawców.
Podnieść sprzedaż biletów!
Aktualnie aż 70% kosztów funkcjonowania grudziądzkiej komunikacjimiejskiej pokrywanych jest z budżetu miasta. W zaledwie 30% koszt przejazdówautobusów i tramwajów jest pokrywany ze sprzedaży biletów.
Grudziądz, idąc za przykładem innych miast, funkcjonalność iekonomiczną racjonalność systemu oparł o węzły przesiadkowe, wokół którychzostała zbudowana sieć połączeń. W związku z tym wprowadzony został korzystnydla pasażerów wieloprzejazdowy bilet 60-minutowy w cenie 4 zł, czyli niewieledroższy od biletu jednoprzejazdowego.
-„Wprowadzany bilet 60-minutowy umożliwi mieszkańcomkorzystanie z systemu przesiadkowego bez konieczności ponoszenia dodatkowychopłat za przejazd. Korzystający z biletu może poruszać się przez całą godzinędowolnymi środkami komunikacji miejskiej. To główna zaleta tego rodzaju biletu przekonuje grudziądzki Urząd Miasta.
Kolejny plus to oczywiście reedukacja dysproporcji wsystemie finansowania komunikacji, w którym największy ciężar ponosi gmina, aprzychody z biletów są tak małe, miasto było zmuszone zmniejszyć częstotliwośćkursowania linii, szczególnie w godzinach poza komunikacyjnym szczytem, a takżew soboty i niedziele.
Zoptymalizować rozkład
Grudziądzkie węzły przesiadkowe to pętla „Tarpno”, pętla „Rządz”oraz Al. 23 Stycznia, czyli są to miejscach, z których najczęściej korzystająpasażerowie. Teraz miasto oparło na nich nowy rozkład, stawiając na systemprzesiadkowy – kosztem połączeń bezpośrednich
-„Wprowadzenie systemu przesiadkowego spowoduje co prawdazniesienie niektórych bezpośrednich połączeń, jednak decyzja ta jestpodyktowana z jednej strony tym aby linie się nie pokrywały, z drugiej zaśstrony względami ekonomicznymi – informują urzędnicy.
I od razu ostrzegają: w najbliższym czasie mogą nastąpićutrudnienia dla pasażerów w postaci braku rozkładów jazdy na przystankach. Jestto związane z kompleksową wymianą rozkładów jazdy na nowe obowiązujące od 20lipca br. Pod koniec tygodnia na przystankach mogą pojawić się już nowerozkłady jazdy. Miasto apeluje o cierpliwość oraz zwrócenie uwagi na datęobowiązywania rozkładów jazdy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przypomnijmy, że obowiązujące rozkłady jazdy można sprawdzićna www.grudziadz.pl,www.transport.grudziadz.pl, www.mzk.grudziadz.pl oraz w aplikacjachtelefonicznych.
Koniec umowy z Arrivą
W związku z wygaśnięciem umowy pomiędzy gminą-miastemGrudziądz a prywatnym przewoźnikiem Arriva od 20 lipca operatorem na wszystkichgrudziądzkich liniach będzie Miejski Zakład Komunikacji.
-„Realizuję konsekwentnie politykę zmierzającą domaksymalnego wykorzystania potencjału spółek komunalnych dla mieszkańców imiasta – podkreśla prezydent Maciej Glamowski.
O rozstaniu z Arriva pisaliśmy już w InfoBusie TUTAJ
„