Coroczne szlifowanie torowiska w warszawskim metrze [FILM]
Szlifowanieprewencyjne szyn i rozjazdów jest elementem regularnych prac konserwacyjnychwykonywanych na infrastrukturze torowej Metra Warszawskiego.
W tym roku prace zostały podzielone na 2 okresy: w pierwszymetapie potrwają 4 tygodnie (od nocy 5/6 lipca), zaś drugi etap zostałzaplanowany na jesień i potrwa do grudnia. W bieżącym tygodniu szlifowanieodbywa się na linii M2, zaś w zeszłym – prace wykonywane były na odcinku bielańskimlinii M1.
Szlifowanie prewencyjne, prowadzone na torach metra, pozwalausunąć zużycia zmęczeniowe w postaci wad typu: head check, wykruszeń,wybuksowań, falistości, które pojawiająsię na główkach szyn w trakcie ich eksploatacji. Umożliwia ono takżeodtworzenie profilu poprzecznego szyn.
Z doświadczeń w eksploatacji linii metra wynika, iżodpowiednio dobrane i zastosowane zabiegi konserwacyjno-remontowe znaczącowydłużają okres żywotności nawierzchni torowej. Regularne prowadzenie robótkonserwacyjnych pozwala stosunkowo niewielkim kosztem przywrócić pierwotnewłaściwości szyn, tj. odtworzyć odpowiedni profil poprzeczny oraz wyeliminowaćwady powierzchniowe w pierwszym stadium ich powstania, co ma istotne znaczeniew bezpiecznej eksploatacji. Tego typu prace konserwacyjne przeprowadzane natorach warszawskiego metra przedłużają jego żywotność, spowalniają proceszużycia kół pociągów, a co szczególnie istotne wpływają korzystnie na komfortjazdy, zmniejszając wibracje i hałas.
Szlifowanie szyn i rozjazdów odbywa się wyłącznie podczasprzerwy nocnej, nie powodując utrudnień w ruchu pasażerskim. (MW)
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
{https://www.youtube.com/watch?v=cZTOklNdTw8}
„