Dialog techniczny na hybrydy na ŁKA już ruszył
Trudno odnaleźć się wdziałaniach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej dotyczących planów zakupu hybryd. Jakustaliliśmy dialog techniczny już ruszył i można się do niego zgłaszać wterminie 10 lipca 2020 roku.
Celem dialogu jest zdefiniowanie najlepszych rozwiązańtechnicznych i organizacyjnych odnoszących się do przedmiotu planowanegozamówienia (obejmującego dostawę fabrycznie nowych dwunapędowych pasażerskichzespołów trakcyjnych) oraz skonfrontowanie potrzeb Zamawiającego z możliwościamiich realizacji przez funkcjonujące na danym rynku podmioty.
Zamawiający planuje pozyskanie informacji dotyczących wszczególności:
a) konstrukcji układu spalinowego oraz generatorów prądu:
silnik – określenie ilości silników oraz ich optymalnejmocy,
sposób przeniesienia momentu obrotowego z silnikaspalinowego na generator prądu,
sposób odprowadzania spalin,
pojemność zbiorników paliwa,
akumulatory rozruchowe – w szczególności możliwośćprzeniesienia napięcia z innego źródła energii, w tym innego pojazdu. Sposóbładowania akumulatorów i nadzorowania napięcia, w szczególności w sytuacji długotrwałegonie użytkowania silnika spalinowego,
generator prądu – konstrukcja, zabezpieczenia, ograniczeniai obciążalność prądowa,
b) konstrukcji pojazdu:
określenie przewidywanej masy pojazdu trzyczłonowegozasilanego z sieci trakcyjnej oraz z silników spalinowych,
określenie optymalnego sposobu montażu silnika orazzbiorników paliwa,
określenie optymalnego rozwiązania w zakresie stosunkuwysokiej podłogi do niskiej,
c) parametrów użytkowych pojazdu:
ustalenie ilości silników spalinowych napędzającychgeneratory prądu w momencie przełączania na jazdę w trakcji spalinowej,
określenie możliwych konfiguracji napędzania generatorówprądu przez silniki spalinowe – jeden silnik spalinowy jeden generator prądu,jeden silnik spalinowy kilka generatorów prądu,
określenie możliwych konfiguracji realizowania napędusilników elektrycznych z generatorów prądu – jeden generator jeden silnikelektryczny, jeden generator dwa silniki elektryczne,
określenie możliwości jazdy przy wykorzystaniu jednegosilnika elektrycznego,
określenie maksymalnych okresów pozostawania silnikówspalinowych nieaktywnych oraz minimalnych okresów obowiązkowego uruchomienia silnikówspalinowych,
określenie potrzeby autostartu silnika spalinowego przyniskich temperaturach, w tym instalacji odpowiednich czujników,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
określenie możliwości instalacji przekładnika napięciowegodo zasilania obwodów nietrakcyjnych podczas hamowania – przy zasilaniu ztrakcji spalinowej,
określenie możliwości hamowania odzyskowego w trakcie jazdyprzy zasilaniu z trakcji spalinowej,
określenie zużycia paliwa silników spalinowych orazustalenie wymagań dotyczących emisji spalin – wykorzystanie rozwiązańograniczających zanieczyszczenie powietrza, w tym technologię AdBlue,
ustalenie możliwości wjazdu pojazdu spalinowego do tunelu –kwestia odprowadzania spalin i kwestia zbiorników paliwa w kontekście wjazdu nadworzec Łódź Fabryczna oraz przejazdu tunelem średnicowym,
d) kwestii dotyczących utrzymania pojazdu:
określenie koncepcji realizacji usług utrzymania pojazdów wzakresie silników spalinowych oraz generatorów prądu,
koncepcja montażu zbiorników AdBlue oraz częstotliwości ichuzupełniania – jeśli dotyczy,
koncepcja procedury tankowania pojazdów – miejsce tankowaniai ograniczenia wynikające z obowiązujących przepisów,
możliwości wykonawców w zakresie zapewnienia dostawy paliwa,
możliwości wykonawców w zakresie zapewnienia pojazdówzastępczych,
e) specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w tym pozyskaniainformacji dotyczących warunków udziału w postępowaniu, kryteriów oceny ofertitp.,
f) warunków umowy ws. zamówienia,
g) oszacowania wartości przedmiotu Zamówienia.
Termin zakończenia dialogu technicznego przewidywany jest nadzień 31 sierpnia 2020 roku.
Warunkiem udziału w dialogu technicznym jest posiadaniedoświadczenia obejmującego należyte wykonanie co najmniej:
a) 1 dostawy co najmniej 2 min. dwuczłonowych elektrycznychzespołów trakcyjnych oraz 1 dostawy co najmniej 2 min. dwuczłonowychspalinowych zespołów trakcyjnych, lub
b) 1 dostawy co najmniej 2 min. dwuczłonowych zespołówtrakcyjnych zasilanych z elektrycznej sieci trakcyjnej oraz silnikówspalinowych.
„