Siemens Mobility dostarczy dodatkowe 22 pociągi metra do Monachium
Operator transportupublicznego w Monachium – Stadtwerke München (SWM) podpisał umowę z SiemensMobility na dostawę 22 sześciowagonowych pociągów metra C2. Dostawa planowanajest w 2022 r. Łącznie Siemens Mobility dostarczy do monachijskiego metra aż 67pociągów C2.
Kontrakt jest realizacją drugiej opcji z umowy sprzed 10lat. W 2010 r. podpisano kontrakt na dostawę pierwszych 21 sześciowagonowychpociągów metra C2, a sześć lat później uruchomiono pierwszą opcję na kolejne 24pociągi. Podpisana w 2020 r. to druga i ostatnia opcja rozszerzania metra odSiemens o dodatkowo 22 sztuki.
Dzięki nowym pociągomC2 stale odmładzamy nasz tabor. Dla naszych pasażerów oznaczać to będzie przedewszystkim więcej przestrzeni i większy komfort. W ciągu najbliższych dziesięciulat chcemy wycofać z eksploatacji wszystkie stare pociągi A i B i eksploatowaćnasz system metra wyłącznie przy użyciu nowoczesnych, wysokowydajnych pociągów.Oznacza to, że możemy dodać do pociągów około 5.000 dodatkowych miejsc bezwprowadzania większej częstotliwości – powiedział Ingo Wortmann, DyrektorZarządzający SWM.
Nowe pociągi C2przyczyniają się do trwałego wzrostu wartości w całym ich cyklu życia oraz dozwiększenia komfortu podróżowania. Cieszymy się, że jesteśmy znaczącozaangażowani w rozwój lokalnego transportu publicznego w naszym rodzinnymmieście – powiedziała Sabrina Soussan, dyrektor generalny Siemens Mobility.
Nowe pociągi C2 wyróżniają nową technologią oświetlenia LEDoraz łatwiejszym wizualnym rozpoznawaniem otwieranych i zamykanych drzwipoprzez kolorowe paski świetlne LED na krawędziach drzwi. Kamery wideo, ekranyi nowo zaprojektowane oświetlenie wnętrza z diodami LED zapewniają większykomfort i wygodę pasażerom. Dodatkowo pociągi C2 są bardziej pojemne – nowakoncepcja miejsc siedzących z szerszymi drzwiami w porównaniu do starszychpociągów pozwala na przewóz aż 940 pasażerów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pociągi C2 są także efektywne energetycznie. Zużycie energiijest redukowane poprzez połączenie różnych innowacyjnych koncepcjiprojektowych. Nie zastosowano żadnych szkodliwych materiałów, stosuje sięenergooszczędne oświetlenie, a materiały w 97% nadają się do recyklingu. Dziękitemu nowe pociągi jeszcze bardziej poprawią bilans CO2 w Monachium i pomogązmniejszyć zużycie energii w transporcie.
Nowe pociągi wejdą do eksploatacji w 2022 r. i będą jeździłypo miejskich liniach metra U3 i U6, podobnie jak inne używane już pociągi C2.Planowana jest również eksploatacja na innych liniach miejskich.
„