Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czy na pewno wydrukować potwierdzenie zakupu biletu?

infotrans
08.06.2020 16:00

Poznań zmienił komunikaty w stacjonarnych biletomatach. Nabardziej ekologiczne.

Mając na uwadze czyste środowisko, Zarząd TransportuMiejskiego w Poznaniu wspólnie z operatorami biletomatów stacjonarnych zmieniłtreść komunikatu wyświetlanego po zakończeniu transakcji kupna biletu. Wokolicach automatów sukcesywnie montowanych jest więcej koszy na śmieci.

Nie śmieć!

ZTM od dłuższego czasu zmaga się z problemem zaśmiecaniaprzestrzeni publicznej wydrukami potwierdzającymi wykonanie transakcji wbiletomacie. Niektóre osoby decydując się na wydruk, nie zabierały go ze sobą,inne natychmiast po wyjęciu z automatu wyrzucały go na chodnik. Niezależnie odtego czy w pobliżu znajdował się kosz czy nie. Dlatego w niektórychlokalizacjach wydruki zaśmiecały teren przy automacie. Chcąc zmniejszyć tonegatywne zjawisko zmieniony został komunikat wyświetlany po zakończeniutransakcji. Brzmi on teraz:

-„Transakcja zakończona. Odbierz resztę. Dziękujemy zaskorzystanie z naszych usług. Czy wydrukować potwierdzenie transakcji?”

Obecnie, klient w bardziej świadomy sposób może zdecydować owydruku (lub nie) potwierdzenia. Warto pamiętać, że kwitek może stanowićdodatkowy dowód na wykonanie transakcji, może być też podstawą złożeniareklamacji. W niektórych przypadkach może być jedynym dowodem dokonania zakupu,np. w sytuacji awaryjnej.

-„Dlatego po raz kolejny apelujemy do pasażerów, którzyświadomie decydują się na wydruk potwierdzenia, żeby byli konsekwentni izabierali go ze sobą. Nie wyrzucajmy wydruku na ziemię tuż przy biletomacie –apeluje ZTM Poznań.