Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

TAT we Wrocławiu: Jest już pierwszy odcinek z torowiskiem [FILM]

infotram
18.05.2020 07:45

Nowa trasaautobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór jest już bardzo wyraźnie widoczna. Wykonawcałączy poszczególne fragmenty od pl. Orląt Lwowskich do skrzyżowania ul.Robotniczej ze Strzegomską.

Na ponad kilometrowym odcinku jest już ułożone torowisko,widać podpory wiaduktów, trwa skrupulatne układanie krzyżownic na torowiskach.

Jeszcze niedawno trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór tobyło kilka pozornie niepołączonych ze sobą fragmentów. Widzieliśmy skupiskarobotników, ale trudno było sobie wyobrazić, jak to będzie wyglądać. Terazwidać praktycznie cały korytarz i duże fragmenty torowisk od skrzyżowania pl.Orląt Lwowskich aż do ul. Robotniczej, gdzie przechodzi w Strzegomską. Pracetoczą się na wielu frontach.

Torowiska i wiadukty

Patrząc od centrum miasta już na samym pl. Orląt Lwowskichdużo się dzieje. Powstaje tam złożone skrzyżowanie torowisk, robotnicy układająrozjazdy i krzyżownice. Zabetonowane jest międzytorze praktycznie do ul.Smoleckiej. Na tym odcinku widać już w zasadzie całe torowisko. Przygotowywanajest podbudowa pod trasę rowerową. Po ul. Nabycińskiej z nową nawierzchniąjeżdżą auta.

Trwają intensywne prace torowe przy ul. Śrubowej iRobotniczej. Na misterną robotę wygląda tam już samo poziomowanie torów.

Pną się do góryelementy wiaduktu przy Smoleckiej, efektownie prezentuje się podpora przy ul.Robotniczej – pod 160-metrowy wiadukt. Teraz wykonawca będzie przebudowywał tamsieci podziemne, a następnie ruszą prace przy kolejnych 3 podporach – mówiKrzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Przebudowana została sieć ciepłownicza. Do tego zadaniawykorzystywano 160-tonowy dźwig, który układał rury ważące ponad 5 ton.

Cztery firmy chcąbudować drugi odcinek

Wrocławskie Inwestycje pod koniec kwietnia otworzyły ofertyw przetargu na kolejny odcinek trasy, od Parku Biznesu do skrzyżowaniaStrzegomskiej z ul. Rogowską. Zgłosiły się cztery firmy, ich oferty mieszcząsię w budżecie. Teraz trwa ich analiza. Natomiast ostatni fragment wzdłuż ul.Rogowskiej zakończony pętla jest w fazie projektowania.

O TAT

To największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949 r.,kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasyautobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160-metrowy nad torami kolejowymi i22-metrowy nad ulicą Smolecką.

Obecnie umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151milionów złotych. TAT pojedziemy w 2023 r. (UMW)

{https://www.youtube.com/watch?v=wLDVI_4xzds}