Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przewozy Regionalne złomują jeden z najstarszych zachowanych EN57. I nie tylko

inforail
15.05.2020 06:45

Warmińsko-MazurskiOddział Przewozów Regionalnych wystawił nas sprzedaż jeden z najstarszychistniejących jeszcze składów EN57.

To jednostka oznaczona numerem 073. Z naszych informacjiwynika, że jest on piątym najstarszym zachowanym składem tej serii. Oczywiścienumerem jeden jest gnijąca aktualnie jednostka EN57-001, co do której PrzewozyRegionalne nie mogą podjąć żadnych konstruktywnych i wiążących decyzji.

Dalej jest EN57-026, w 2000 roku przebudowany na pociągsieciowy.

Trzecie miejsce dla popularnej „Babci” czyli maskotki KoleiMazowieckich, jakim jest skład EN57-038. To najstarszy czynny pociąg tej serii.

Na czwartym miejscu EN57-046 a na piątym wystawiony właśniedo złomowania EN57-073. Został wyprodukowany w 1964 roku. Aby stać się jegowłaścicielem trzeba zapłacić co najmniej 56.650 zł.

Oprócz wskazanej jednostki na sprzedaż zostały wystawione:

EN57-634 za 62.500 zł;

EN57-779 za 61.900 zł;

EN57-889 za 56.650 zł;

EN57-918 za 56.650 zł;

EN57-987 za 62.500 zł;

EN57-1183 za 56.650 zł oraz

EN57-1235 za 56.650 zł.

Wszystkie wystawione na sprzedaż składy stacjonują na stacjiIława Główna. Tam też muszą zostać pocięte. Nie jest dopuszczalne ichtransportowanie. To chyba na wypadek gdyby ktoś chciał dać tym pociągom kolejneżycie. Dlatego też cięcie niektórych elementów ma się odbywać komisyjnie. I takprotokolarnie zniszczone mają zostać: zestawy kołowe, ramy wózków i ostoje.Wtedy Przewozy Regionalne zyskają już pewność, że ich EN57 nie zostanąwykorzystane przeciwko nim.

Oferty można składać do 27 maja 2020 roku.     

To już kolejne podejście do pozbycia się tych składów.Poprzednio nie było chętnych.