Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowym mostem z Lubelszczyzny na Podkarpacie. Po historycznej linii kolejowej!

inforail
30.04.2020 09:45

Na linii Munina –Hrebenne, łączącej Podkarpacie z Lubelszczyzną, PKP Polskie Linie Kolejowe budująnowy most nad Lubaczówką w Nowej Grobli.

Dobre podróże i sprawny przewóz towarów do zakładówprzemysłowych oraz przejścia granicznego w Werchracie zapewni także przebudowamostu w Lubaczowie i remont toru na szlaku Horyniec Zdrój – Werchrata. Na praceprzeznaczono 31 mln zł ze środków własnych.

Na trasie kolejowej Munina –Hrebenne w Nowej Grobli, PLKbudują nowy most. Stalowa konstrukcja nad rzeką Lubaczówką zastąpijednoprzęsłowy obiekt z 1949 r. Wykonano już demontaż dotychczasowychelementów. Na brzegu przygotowywane są fundamenty nowych przyczółków.Jednocześnie w Lubaczowie postępują prace przy przebudowie mostu nad rzekąSołotwą. W miejscu wyeksploatowanej przeprawy będzie techniczne lepszakonstrukcja. PLK wykorzystają obiekt uzyskany przy przebudowie linii w Pszczynie.Już zdemontowano stare elementy i budowane są nowe przyczółki mostu. Równieżkolejowe przeprawy w Nowinach Horynieckich zostaną wyremontowane.

PLK zachowują historię kolei. Stalowe konstrukcje mostów zNowej Grobli i Lubaczowa pozostaną w regionie. PLK przekazały obiekty GminieLubaczów. Będą prezentowane w muzeum kolejnictwa na stacji Basznia.

Poza przebudową mostów na jednotorowej linii Munina –Hrebenne (nr 101) remontowany jest tor na szlaku Horyniec Zdrój – Werchrata. Prace pozwolą zlikwidowaćograniczenia prędkość i usprawnią przejazd pociągów. Na trasie kursują składy wrelacjach Jarosław – Horyniec Zdrój oraz Rzeszów – Horyniec Zdrój. W sezonieletnim można podróżować także między Rzeszowem a Zamościem oraz Jarosławiem aLublinem. Linia kolejowa zapewni także sprawny transport towarów m.in. dozakładów w Surochowie oraz do przejścia granicznego w Werchracie.

Na prace na linii Munina –Hrebenne przeznaczono w 2020 r. 31mln zł. Finansowane są ze środków własnych PLK. Na linii Munina -Hrebenne (nr101) w latach 2018 -2019  wyremontowanotory w stacji Basznia. Poziom bezpieczeństwa na 4 przejazdach w gminach:Lubaczów, Laszki, Oleszyce zwiększyła przebudowa skrzyżowań kolejowo-drogowych.

Linia Munina – Hrebenne jest jedną z trzech tras kolejowychłączących województwa podkarpackie i lubelskie.

Zmiany w organizacjiruchu pociągów

Zakres prac realizowanych na jednotorowej trasie wymagałwprowadzenia od 15.03.2020 r. do 26.06.2020 r. zastępczej komunikacjiautobusowej. Zmiany zostały ujęte w rozkładzie jazdy i ustalone zprzewoźnikami. Szczegóły dostępne są na stronie internetowej portalpasazera.pl,rozkład-pkp.pl oraz na stronie przewoźników.

Linia z historią

Linia kolejowa na trasie Munina – Hrebenne ma 83 km. Totrasa dawnej Kolei Jarosławsko–Sokalskiej. Pierwszy pociąg z Jarosławia doSokala przez Muninę – Lubaczów Hrebenne i Rawę Ruską przejechał 6 czerwca 1884.Po II wojnie światowej, wybudowano odcinek Werchrata – Hrebenne.