Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sosnowiec: Zakup autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania

przetargi
29.04.2020 07:41

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.

41-219 Sosnowiec

ul. Lenartowicza 73

Tel. +48 322635016

Fax. +48 322927445

E-mail [email protected]

WWW www.pkm.pl

Województwo śląskie

Powiat Sosnowiec

Treść zamówienia Zakup autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania

Oryginalna treść ogłoszenia

Opis zamówienia Zakup autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania

Numer referencyjny: U/PN/2020/02/1

Specyfikacja Oficjalna nazwa: Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.

Adres pocztowy: ul. Lenartowicza 73

Miejscowość: Sosnowiec

Kod NUTS: PL22B

Kod pocztowy: 41-219

Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Edyta Gruchała

E-mail: [email protected]

Tel.: +48 322635016

Faks: +48 322927445Adresy internetowe:

Główny adres: www.pkm.pl

1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 4 sekcji III.1.1):

1) pkt 1 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy;

2) pkt 2–4 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

2. Dokumenty, o których mowa w powyższym ust. 1 pkt 1 i pkt 2 lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w powyższym ust. 1 pkt 2 lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.

3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w powyższym ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis powyższego ust. 2 stosuje się.

4. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w ust. 4 pkt 1 sekcji III.1.1), składa dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 niniejszej sekcji, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 2 zdanie pierwsze stosuje się.

5. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na platformie informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu:

— oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy); w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

6. Wszystkie wymagane dokumenty i ich formy wskazano w SIWZ.

7. Informacje dotyczące przypadku powoływania się przez Wykonawcę na zasoby innych podmiotów zawarte są w rozdziale VII SIWZ.

8. Zamawiający informuje o ograniczeniach, o których mowa w art. 8a ust. 2 i 4 oraz art. 97 ust. 1a ustawy PZP, a mających zastosowanie do rozporządzenia UE 2016/679 – RODO”.

LINK do SIWZ http://platformazakupowa.pl/transakcja/337757

CPV 34144910-0: Autobusy elektryczne

34121100-2: Autobusy transportu publicznego

34121400-5: Autobusy niskopodłogowe

31158000-8: Ładowarki

45262210-6: Fundamentowanie

Wymagania III.1) Warunki udziału

III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego Wykaz i krótki opis warunków:

1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 oraz na podstawie art. 24 ust. 5 pkt: 1) i 8) ustawy.

2. Wykonawca w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega wykluczeniu na podstawie przesłanek określonych w ust. 1, oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w sekcji III.1.2) oraz III.1.3), zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w formie jednolitego dokumentu, sporządzone zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE, zwanego dalej”JEDZ”, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w SIWZ.

3. Pozostałe dokumenty, które Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą zostały opisane w rozdziale VII część I ust. 5 SIWZ.

4. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu w okolicznościach,o których mowa w ust. 1, Wykonawca którego oferta zostanie oceniona najwyżej na wezwanie Zamawiającego zobowiązany jest złożyć w wyznaczonym przez niego terminie następujące dokumenty:

1) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

2) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

3) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

4) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,

5) oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;

6) oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;

7) oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1445).

5. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 133 ust. 4 ustawy Wykonawca nie podlega wykluczeniu w przypadkach tam określonych.

III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej- w odniesieniu do tego warunku Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej – 37 000 000,00 PLN (słownie: trzydzieści siedem milionów złotych 00/100).

2. Wykonawca którego oferta zostanie oceniona najwyżej,na wezwanie Zamawiającego obowiązany jest złożyć w wyznaczonym przez niego terminie następujące dokumenty potwierdzające spełnienie warunku z ust. 1:

1) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert;

2) jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentu dotyczącego sytuacji finansowej, o którym mowa w pkt 1, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w niniejszym postępowaniu.

III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej – w odniesieniu do tego warunku Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał się doświadczeniem polegającym na należytym wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dostawami fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych o napędzie elektrycznym w rozumieniu definicji przedstawionej w załącznikach nr 10.1 i 10.2 do SIWZ, o wartości co najmniej: 12 000 000,00 PLN (słownie: dwanaście milionów złotych 00/100).

2. Wykonawca którego oferta zostanie oceniona najwyżej, na wezwanie Zamawiającego obowiązany jest złożyć w wyznaczonym przez niego terminie następujące dokumenty potwierdzające spełnienie warunku z ust. 1:

1) wykaz dostaw – o których mowa w ust. 1 – wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane;

2) dowody określające czy dostawy, o których mowa w pkt 1, zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

3. Zamawiający informuje, że poza przesłankami wskazanymi w art. 89 ust. 1 ustawy odrzuci ofertę, jeżeli: w oferowanych autobusach i infrastrukturze do ładowania udział towarów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE (zwany dalej udziałem towarów), nie przekracza 50 % (art.138 c. ust. 1 pkt 4 ustawy) – Zamawiający oceni ten warunek na podstawie złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia, o którym mowa w ust. 4.

4. Na potwierdzenie warunku, o którym mowa w ust.3 Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenie o % udziale towarów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE – w oferowanych autobusach oraz infrastrukturze do ładowania – Zamawiający zaleca złożenie tego oświadczenia na druku stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ, poprzez odpowiednie skreślenia sformułowania: „przekracza 50%*/nie przekracza 50%*”

5. Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowego oświadczenia wraz z ofertą lub złoży oświadczenie, z którego nie będzie wynikało, że udział towarów przekracza 50 %, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona.

III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziału Wykaz i krótki opis zasad i kryteriów:

W celu potwierdzenia, że oferowane przez Wykonawcę autobusy oraz infrastruktura doładowania odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w rozdziale I w części: B i C SIWZ, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył:

— informację określającą najważniejsze parametry techniczne i wyposażenie oferowanych autobusów EV12 i EV18, (zał. nr 7.1 do SIWZ),

— informację określającą najważniejsze parametry techniczne, cechy konstrukcyjne oraz cechy funkcjonalno-użytkowe oferowanych ładowarek, 9 Zał nr: 7.2, 7.3, 7.4 do SIWZ),

— ważne na dzień składania oferty „Świadectwo Homologacji Typu Pojazdu lub Świadectwo Homologacji Typu WE Pojazdu” dla autobusu EV12 i EV18,

— oświadczenia stanowiące załączniki nr 11.1 i 11.2 do SIWZ,

— oświadczenie stanowiący załącznik nr 17doSIWZ.

Szczegółowe regulacje w powyższym zakresie zawarte zostały w rozdziale VII część III ust. 5 SIWZ.

III.1.5) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:

I. Wadium

1. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały termin związania ofertą. Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

2. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 200 000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych)

3. Jeżeli Wykonawca, nie wniesie w wymaganym terminie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, jego oferta zostanie odrzucona.

4. Szczegółowe regulacje zawiera rozdział IX SIWZ.

II. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:

1. Zamawiający, zgodnie z art. 147 ustawy, żąda od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy: w wysokości: 2 % ceny podanej w ofercie (ceny oferty).

III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

1. Zamawiający informuje, że źródło finansowania przedmiotu zamówienia będą stanowić:

1) środki pochodzące z Programu operacyjnego infrastruktura i środowisko na lata 2014–2020 priorytet: VI rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach działanie: 6.1 rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach, w ramach projektu „Czyste niebo nad Zagłębiem – Zakup autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania”;

2) środki własne Zamawiającego.

2. Zapłata za poszczególne elementy przedmiotu umowy będzie wypłacana Wykonawcy w terminie do 30 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury od Wykonawcy.

3.Podstawę wystawienia faktur przez Wykonawcę będą stanowić: podpisane przez Zamawiającego końcowe protokoły odbioru (zawierające stwierdzenie: „Wynik odbioru pozytywny”), o których mowa w § 3 ust. 4, oraz dostarczenie przez Wykonawcę dokumentów wynikających z § 4 pkt 1 i pkt 2 litera a) – wzoru umowy.

III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia (tzw. konsorcjum oraz spółki cywilne) muszą spełnić następujące warunki:

1) w odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego w ust. 1 sekcji III.1.1, każdy z Wykonawców oddzielnie musi wykazać, brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt: 1 i 8 ustawy, tj. każdy z Wykonawców musi złożyć:

a) wraz z ofertą JEDZ;

b) oświadczenie, o którym mowa w sekcji ust. 5 sekcji VI.3);

c) na wezwanie Zamawiającego przedstawić dokumenty, o których mowa w ust.4 sekcji III.1.1) lub ust. 1,3 i 4 sekcji VI.3);

2) w odniesieniu do wymagania, o którym mowa w ust. 1 sekcji III.1.3)-musi je spełnić samodzielnie jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia oraz na wezwanie Zamawiającego przedstawić dokumenty, o których mowa w ust. 2 sekcji III.1.3);

3) pozostałe wymagania określa SIWZ.

III.2) Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2) Warunki realizacji umowy:

Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, aby zawarł umowę w sprawie przedmiotowego zamówienia na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.

III.2.3) Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Wadium 200 000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych)

Osoba do kontaktu Oficjalna nazwa: Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o.

Adres pocztowy: ul. Lenartowicza 73

Miejscowość: Sosnowiec

Kod NUTS: PL22B

Kod pocztowy: 41-219

Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Edyta Gruchała

E-mail: [email protected]

Tel.: +48 322635016

Faks: +48 322927445Adresy internetowe:

Główny adres: www.pkm.pl

Wymagany termin realizacji zamówienia Okres obowiązywania zamówienia:

Okres w dniach: 365

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

Miejsce i termin składania ofert

41-219 Sosnowiec

ul. Lenartowicza 73

2020-06-02

Sposób składania ofert

Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji

41-219 Sosnowiec

ul. Lenartowicza 73

2020-06-02

Termin związania ofertą Oferta musi zachować ważność do: 31/07/2020

Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIE

oferty częściowe: NIE

Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie Kryteria określone poniżej

Kryterium jakości – Nazwa: Ocena techniczno- eksploatacyjna autobusów EV12 i EV18 / Waga: 20

Kryterium jakości – Nazwa: Gwarancja na cały autobus EV12 i EV18 / Waga: 3

Cena – Waga: 77

Uwagi VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych Akceptowane będą faktury elektroniczne

VI.3) Informacje dodatkowe:

1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 4 sekcji III.1.1):

1) pkt 1 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy;

2) pkt 2–4 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

2. Dokumenty, o których mowa w powyższym ust. 1 pkt 1 i pkt 2 lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w powyższym ust. 1 pkt 2 lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.

3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w powyższym ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis powyższego ust. 2 stosuje się.

4. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w ust. 4 pkt 1 sekcji III.1.1), składa dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 niniejszej sekcji, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 2 zdanie pierwsze stosuje się.

5. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na platformie informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu:

— oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy); w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

6. Wszystkie wymagane dokumenty i ich formy wskazano w SIWZ.

7. Informacje dotyczące przypadku powoływania się przez Wykonawcę na zasoby innych podmiotów zawarte są w rozdziale VII SIWZ.

8. Zamawiający informuje o ograniczeniach, o których mowa w art. 8a ust. 2 i 4 oraz art. 97 ust. 1a ustawy PZP, a mających zastosowanie do rozporządzenia UE 2016/679 – „RODO”.

VI.4) Procedury odwoławcze

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza

Adres pocztowy: ul. Postępu 17 a

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-674

Państwo: Polska

E-mail: [email protected]

Tel.: +48 224587801Adres internetowy: www.uzp.gov.pl/kio

VI.4.2) Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne

VI.4.3) Składanie odwołań Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

1) odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy zdanie drugie, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób;

2) odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej;

3) odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 1 i 2 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia;

4) w przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert;

5) w przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert, bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia;

6) Zamawiający przesyła niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni od dnia otrzymania, kopię odwołania innym Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli odwołanie dotyczy treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zamieszcza ją również na stronie internetowej, na której jest zamieszczone ogłoszenie o zamówieniu lub jest udostępniana specyfikacja, wzywając Wykonawców do przystąpienia do postępowania odwoławczego;

7) Zamawiający informuje, iż szczegółowe uregulowanie środków ochrony prawnej zawarte jest w dziale VI ustawy, tj. art. 179 – 198g ustawy.

VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza

Adres pocztowy: ul. Postępu 17 a

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-674

Państwo: Polska

E-mail: [email protected]

Tel.: +48 224587800Adres internetowy: www.uzp.gov.pl/kio

VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 22/04/2020

Link do ogłoszenia: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:192070-2020:TEXT:PL:HTML&tabId=0

Data dodania 2020-04-24