Pięć ofert na przebudowę ul. Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku w Poznaniu
Pięć ofert zostałozłożonych w ramach przetargu na przebudowę torowiska na ul. Wierzbięcice i 28Czerwca 1956 r. w Poznaniu. Dwie z nich mieszczą się w zakładanym budżecie.Trwa weryfikacja złożonych przez zainteresowane podmioty dokumentów.
W ramach inwestycji na odcinku ponad 1 km przebudowanezostanie torowisko tramwajowe wraz siecią trakcyjną, węzeł rozjazdowy u zbieguulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku, a także cały układdrogowy. Poprawi to nie tylko stan infrastruktury technicznej, lecz równieżefektywność komunikacji zbiorowej, bo tramwaje nie będą blokowane przezsamochody.
Torowisko tramwajowe – poza odcinkiem przebiegającym przezrynek Wildecki – zostanie wydzielone i odseparowane od jezdni. Dziękizastosowanym technologiom będzie bardziej ciche niż dotychczas i w dużej mierzezielone, zaopatrzone w system nawadniający. Z kamienic zlokalizowanych wzdłużodcinka, który przejdzie metamorfozę, znikną przewody trakcyjne i oprawyoświetleniowe. Zostaną zawieszone na nowych słupach. Zmodernizowana zostanierównież stacja prostownikowa”Pamiątkowa”.
Przy ul. Św. Czesława powstaną przystanki wiedeńskie, a przyrynku Wildeckim – w wyniku przeniesienia przystanków z ul. Wierzbięcice i GórnaWilda – zostanie wybudowany zintegrowany węzeł przesiadkowy w formie antyzatok.Przy rynku powstaną też parkingi rowerowe bike&ride. Wszystkie odnowioneprzystanki na przebudowywanym odcinku zostaną wyposażone w tablice informacjipasażerskiej.
Po obu stronach torowiska powstanie uwzględniająca ruchrowerowy jednopasmowa jezdnia, na której będzie obowiązywało ograniczenieprędkości do 30 km/h. Zbudowane zostanąnowe chodniki z elementami naprowadzającymi dla osób niewidomych iniedowidzących. Na przebudowywanym odcinku pojawią się elementy małejarchitektury: ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe, a także nasadzeniazieleni: miłorzęby, klony oraz sporo zieleni niskiej.
Poznańskie Inwestycje Miejskie będą realizowały to zadanienie tylko w imieniu Miasta Poznań, lecz również – dzięki podpisanymporozumieniom – jako inwestor zastępczy dla innych podmiotów, które planowały wtym miejscu roboty związane ze swoimi sieciami: Aquanetu SA oraz Polskiej SpółkiGazownictwa sp. z o.o. Przebudowana bądź zbudowana od nowa zostanieinfrastruktura oświetleniowa, kanalizacja deszczowa i wodociągowa, gazowa,elektryczna i ciepłownicza. Ta koordynacja działań inwestycyjnych zminimalizujeczas trwania związanych z nimi utrudnień.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na realizację robótbudowlanych wykonawca będzie miał maksymalnie 570 dni od podpisania umowy. Wpierwszej kolejności, maksymalnie po 330 dniach, ruch tramwajowy ma wrócić naprzebudowaną ul. Wierzbięcice wraz z węzłem rozjazdowym Górna Wilda/Wierzbięcice.Trzech oferentów zadeklarowało skrócenie tych terminów – informuje MarcinGołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
W 2021 roku inwestycja zostanie skoordynowana z planowanymprzez ZTM i MPK Poznań remontem torowiska tramwajowego oraz sieci trakcyjnej nadalszej części ulicy 28 Czerwca 1956 roku – od ul. Krzyżowej do ul.Hetmańskiej. Poza wymianą infrastruktury torowo-sieciowej do potrzeb osób zniepełnosprawnościami zostaną dostosowane przystanki „Kosińskiego”oraz „Pamiątkowa”, które zostaną wybudowane w formie antyzatok.
Projekt o nazwie „Przebudowa torowisk w poznańskichulicach: Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku” został dofinansowany kwotąponad 27,2 mln zł ze środków Funduszu Spójności. (PIM)
„