Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Mazowieckie wycofały 15 EN57. Następne w kolejce

inforail
17.04.2020 11:45

Koleje Mazowieckie wycofująz ruchu jednostki EN57. To efekt zakupu nowych Flirtów.

Jak poinformowała nas rzeczniczka prasowa przewoźnika DonataNowakowska obecnie jest wyłączonych z ruchu15 pojazdów tej serii. Wynika to z osiągnięcia przez te pojazdy przebiegukwalifikującego je do naprawy P5 tzw. głównej. Spółka zrezygnowała z dalszegowykonywania tych napraw m.in. dlatego, że brak jest programów pomocowych z UEna dofinansowanie tego typu projektów. Ponadto obecnie koszt naprawy głównejjest niewspółmiernie wysoki w porównaniu do  osiągniętych efektów końcowych. Parametry techniczne pojazdów ponaprawie P5 są znacznie niższe niż nowych ezt, ponadto nie spełniają wymogówTSI, maksymalna prędkość to tylko 120km/h. Stąd też m.in. decyzja o zakupienowoczesnych pojazdów i stopniowym wycofywaniu z ruchu ezt EN57. Do końca tegoroku planowane jest wyłączenie z ruchu kolejnych  9 sztuk ezt EN57.

Podejście jak najbardziej słuszne, niestety nie przezwszystkich przewoźników jako takie traktowane. Jak wiadomo mamy w Polsce takiepodmioty, które usilnie dążą do reanimacji EN57 i eksploatowania ich „wnieskończoność”.

Warto przy tym zauważyć, że wycofywane z ruchu jednostki tonie są klasyki. Wszystkie pojazdy eksploatowaneobecnie przez spółkę Koleje Mazowieckie są w mniejszym lub większym stopniuzmodyfikowane  lub   zmodernizowane. Wycofywane pojazdy mająwprowadzone minimalne modyfikacje, których wprowadzenie było konieczne w wynikuzmian przepisów, lub mające na celu poprawienie chociaż w stopniu minimalnymkomfortu podróży – wskazała Donata Nowakowska.

Przypomnijmy, że już niebawem EN57 zostaną zastąpione przez Flirty,produkowane przez Stadlera. Dostawy pojazdów zostały zaplanowane w sześciutranszach na podstawie oddzielnych umów wykonawczych. Jednostki poprawiąznacząco komfort i bezpieczeństwo podróżowania w regionie, a także zapewniąnowe możliwości przewozowe. Pierwsza umowa wykonawcza na dostawę sześciuelektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT została zawarta w maju 2018 r. Pociągipojadą na trasie do Działdowa.