W Skarżysku-Kamiennej pod torami powstanie tunel
Ponad 54 mln złkosztować będzie budowa nowoczesnego, bezpiecznego tunelu pieszo-rowerowego podtorami kolejowymi w Skarżysku – Kamiennej.
Podziemne przejście zastąpi zardzewiałą, niebezpiecznąkładkę, z której dotychczas korzystają podróżni i mieszkańcy miasta. MarszałekAndrzej Bętkowski i wicemarszałek Marek Bogusławski złożyli podpisy pod umową odofinansowanie inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego WojewództwaŚwiętokrzyskiego kwotą ponad 37 mln zł.
Unijne pieniądzeumożliwią realizację inwestycji, która dla wielu osób, podróżujących po kraju,a także dla mieszkańców Skarżyska-Kamiennej jest niezwykle istotna –tłumaczy marszałek województwa Andrzej Bętkowski. Podpisujemy właśnie umowę z Polskimi Liniami Kolejowymi, ze spółką PKPPLK na dofinansowanie tej ważnej budowy. W Skarżysku powstanie tunel o długości121 metrów i szerokości 6 metrów, który będzie łączyć dworzec kolejowy izlokalizowane tu miejsca parkingowe z drugą częścią miasta. Przy tej inwestycjimodernizowane będą perony, dostosowane będą do nowego taboru kolejowego. Tuneli perony dworcowe połączą windy, łatwo więc będzie korzystać z nich osobomniepełnosprawnym. Myślę, że dzięki tej inwestycji skarżyski węzeł kolejowy znównabierze blasku i będzie służyć tak jak dawniej podróżującym, a białe plamykomunikacyjne na mapie Polski będą znikać. Z pejzażu mojego miasta zniknie teższpecąca go stara kładka, którą zastąpi nowoczesne połączenie tunelowe –dodał marszałek.
Podziemne przejście zostanie połączone ze zmodernizowanymbudynkiem dworca, peronami oraz południową częścią miasta. Przebudowanyzostanie również peron nr 1. Zaplanowano podwyższenie go do wysokości 76 cm,wymianę nawierzchni, budowę odwodnienia i przebudowę oświetlenia.
W związku z budową przejścia podziemnego wykonanych zostanierównież szereg prac dodatkowych w zakresie branży torowej, konstrukcyjnej,sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki trakcyjnej i nietrakcyjnej,kubaturowej, teletechnicznej, drogowej i sanitarnej. Wykonane zostanie noweoznakowanie zmodernizowanego układu komunikacyjnego oraz nowych elementów małejarchitektury w ramach stacji kolejowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Gotowa jest dokumentacja techniczna, związana z inwestycją,prace budowlane powinny więc ruszyć w tym roku. Inwestycja ma się zakończyć w2022 roku. (UMWŚ)
„