Trwa budowa torowiska i pętli na ul. Szafera w Szczecinie
Zmienia się krajobrazna przebudowywanej ulicy Szafera w Szczecinie. Choć prace w większości skupiająsię na infrastrukturze podziemnej, to widać już dokładnie gdzie będziezlokalizowana pętla i jak ogromna to inwestycja.
Jak podała Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy TramwajówSzczecińskich trwają prace wodno-kanalizacyjne na odcinku Wojska Polskiego –Jarzyńskiego oraz w miejscu planowanej pętli. Wykonano przebudowę ciepłociągu,którego przełączanie planowane jest w maju, po zakończeniu sezonu grzewczego.Prowadzone są roboty elektryczne i telekomunikacyjne oraz przebudowa sieci gazowychw rejonie ulic Romer/Szeroka. Wykonawca przystąpił do rozbiórek fundamentów pogarażach w rejonie pętli, równolegle trwają prace ziemne na odcinku pętla –Wojska Polskiego oraz przy murach oporowych.
O inwestycji
Otoczenie w tej części Szczecina zmieni się diametralnie.Powstanie nowo torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętlitramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dlapieszych i rowerzystów. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to zasprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowejjezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Za prace budowlane odpowiadafirma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 złbrutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje SzczecińskieSp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcjęinżyniera kontraktu.
Inwestycja obejmuje następujące zadania:
Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniachkażda po dwa pasy ruchu.
Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowegoukładu drogowego.
Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowerondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowerondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą naczterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postacironda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasierozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusówkomunikacji miejskiej).
Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy haliwidowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronieautobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
Budowa budynku socjalnego z kasami biletowymi.
Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małejarchitektury i zieleni.
Budowa parkingu dla samochodów osobowych.
Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie nie dłuższymniż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Projekt przebudowy ul. Szafera objęty jest dofinansowaniem wramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i działania6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„