Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Konin kupuje na raz nowe wiaty i stojaki rowerowe

infotrans
06.04.2020 17:00

W Koninie pojawi się 9 nowych wiat przystankowych, a przy okazji również 23 stojaki na rowery.

Miasto chce zrealizować te dwie inwestycje razem i ogłosiło w tym celu przetarg nieograniczony. Inwestycja jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w oparciu o projekt pod nazwą: „Ekologiczny Konin – rozwój i promocja niskoemisyjnego transportu miejskiego”, realizowany ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Wymagany termin wykonania całego zamówienia został ustalony do dnia 25 czerwca.

Dwie części zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż fabrycznie nowych 9 wiat przystankowych, w tym

  • 5 sztuk tzw. dużych

  • 4 sztuki tzw. małych wiat (część 1 przetargu)

oraz 23 stojaków na rowery:

  • po 3 stojaki na rowery przy każdej wiacie przystankowej dużej

  • po 2 stojaki przy każdej wiacie przystankowej małej, przewidzianych do zainstalowania na przystankach komunikacji miejskiej na terenie miasta Konina (część 2 przetargu).

Wymagania techniczne wiat

Każda wiata (duża i mała) ma mieć konstrukcję wykonaną z profili stalowych, lakierowanych w barwach z palety RAL – 7016 z zastosowaniem połączenia barw z palety RAL – 3000. Nazwa przystanku (podświetlona LED) znajdzie się w przedniej części zadaszenia. Podświetlenie LED ma być równomiernie umieszczone na całej długości wiaty wewnątrz pod zadaszeniem. Zasilanie wiat (ze źródeł odnawialnych) powinno składać się z urządzeń takich jak: panel fotowoltaiczny, akumulator, czujnik zmierzchowy lub czasowy. Ściany boczne i tylne wypełnione będą szkłem hartowanym o grubości nie mniejszej niż 8 mm z dodatkowym oznakowaniem w postaci pasów o kontrastowych barwach. Wiaty mają być wyposażone w:

– ławkę wraz z podłokietnikami wykonaną z materiałów łączonych, tj. metalu, drewna, lub tworzywa sztucznego, zapewniającą minimum 4 miejsca siedzące,

– wydzielone i oznaczone stanowisko o minimalnej szerokości 0,90 m dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, oczekujących na komunikację miejską,

– gablotę reklamowo-informacyjną podświetlaną oświetleniem typu LED zamieszczoną na bocznej ścianie wiaty (od strony wyjazdowej),

– gablotę reklamowo-informacyjną podświetlaną oświetleniem typu LED zamieszczoną na tylnej ścianie wiaty,

– dodatkową ramkę na rozkład jazdy formatu A3, zamieszczoną na tylnej ścianie wiaty (w miejscu wydzielonym dla osób niepełnosprawnych) na wysokości od 0,90 m do 1,10 m, umożliwiającej swobodny odczyt przez osoby niepełnosprawne poruszające się na wózkach inwalidzkich oraz dzieci,

– kosz na śmieci zamontowany obok wiaty w podłożu peronu po stronie wyjazdowej o pojemności minimum 45l, wykonany z niepalnego materiału z dodatkowym zadaszeniem oraz możliwością szybkiego opróżniania np. obrót komory kosza.

Cechy stojaków rowerowych

Z kolei stojaki na rowery powinny:

– mieć możliwość zapięcia dwóch rowerów,

– być wykonane z rur stalowych ze stali nierdzewnej o średnicy rury od 45 mm do 55 mm,

– być przystosowane do parkowania wszystkich typów rowerów, również tych wyposażonych w hamulce tarczowe,

– mieć możliwość zabezpieczenia rowerów za pomocą łańcucha, linki lub innych zapięć,

– posiadać stabilne podparcie dla dwóch rowerów, uniemożliwiające ich przewrócenie.

Warunki przetargu

Zamawiający otworzy oferty od wykonawców w dniu 7 kwietnia. Do kryteriów oceny ofert należą: cena (60%), wydłużenie okresu gwarancji (40%).