Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rzeszów: Podpisanie umowy ramowej pomiędzy PKP a Miastem

inforail
18.06.2008 13:57

PKP S.A., PKP PLK S.A i władze Miasta Rzeszowa zawarły trójstronną umowę ramową o współpracy dotyczącą zagospodarowania nieruchomości kolejowych, położonych na terenie Miasta Rzeszowa. W skład tych nieruchomości wchodzą zarówno dworzec kolejowy, jak również linie kolejowe wraz z infrastrukturą. Dzięki tej umowie Grupa PKP i Miasto Rzeszów tworzą szansę na komercyjne wykorzystanie nieruchomości kolejowych.
Podpisanie umowy nastąpiło 17 czerwca br. w siedzibie Urzędu Miasta. Umowę podpisali: ze strony PKP S.A.: Andrzej Wach, Prezes Zarządu PKP S.A. i Paweł Olczyk, Dyrektor Zarządzania Nieruchomościami, Członek Zarządu PKP S.A. oraz ze strony Miasta Rzeszowa – Tadeusz Ferenc, Prezydent Miasta.
Dzięki podpisaniu umowy PKP S.A. może wspólnie z samorządem decydować o: – kształcie modernizacji dworców kolejowych – warunkach sprzedaży i dzierżawy gruntów kolejowych dla zewnętrznych inwestorów – nowych inwestycjach dla pasażerów – sprzedaży bądź dzierżawie terenów PKP S.A. Urzędowi Miasta.
Coraz więcej samorządów dostrzega w rozwoju infrastruktury kolejowej i modernizacji dworców szansę na rozwój miast i podpisało z PKP S.A. Umowy Ramowe o współpracy, gdzie sprecyzowano zagadnienia uznane przez obie strony za szczególnie istotne (np. sprawy związane z regulowaniem stanu prawnego nieruchomości kolejowych). Pierwszą Umowę Ramową podpisano z miastem stołecznym Warszawa Do dnia dzisiejszego podpisano również Umowy Ramowe z władzami kolejnych miast: Kielc, Łodzi, Gdyni, Katowic, Krakowa, Szczecina, Stargardu Szczecińskiego, Wrocławia, Sopotu, Bydgoszczy i Torunia.
Strony przewidują, że na zgodny wniosek powoływane będą zespoły eksperckie celem przygotowania wariantów rozwiązań konkretnych zagadnień. Strony podejmować będą również decyzję o zawarciu porozumienia biorąc pod uwagę konieczność uzyskania odpowiedniej zgody organów korporacyjnych (Rady Nadzorczej lub Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy) lub właściwego organu administracji rządowej –ministra właściwego ds. transportu w przypadku PKP S.A. oraz właściwego organu Miasta.