Milionowe oszczędności Pragi. Na czyszczeniu taboru
Firma Dopravní podnik Praha (DPP) otrzymała sześć ofert na czyszczenieautobusów, tramwajów i zajezdni. Dzięki konkurencji spółka zaoszczędziła aż 229milionów CZK w porównaniu z obecnymi kosztami w tym zakresie.
To średnio 38,17 milionów CZK rocznie.
Więcej graczy
Zeszłego lata spółka DPP ogłosiła otwarte zamówienie, którezostało podzielone na 16 części – według poszczególnych obszarów. Tym samymfirma pozwoliła również mniejszym firmom wziąć udział w przetargu na usługisprzątania. Więcej ofert = większa konkurencja. Dzięki temu, DPP udało się uzyskaćznacznie korzystniejsze warunki.
Nowe umowy zawierane są na 6 lat – do dnia 31 marca 2026 r.
-„W przypadku tego przetargu podeszliśmy do tematu w nowysposób. Zastosowaliśmy większą liczbą zadań, zapewniając w ten sposób bardziejprzejrzyste warunki i umożliwiając udział w przetargu większej liczbiekandydatów, w tym mniejszym firmom. W rezultacie uzyskaliśmy bardzointeresujące oszczędności bez ograniczania jakości usług. A szczególnie w trakcieobecnej epidemii Covid-19, wszelkie takie oszczędności są bardzo mile widzianedla przyszłego, standardowego funkcjonowania firmy „- powiedział Petr Witowski,prezes zarządu i dyrektor generalny DPP.
Czyste kryteria
Podział oferty na 16 część nie jest jedyną nowością zestrony DPP. Firma będzie zatwierdzać sprzątanie za pośrednictwem aplikacjiinternetowej. Dzięki temu DPP zawsze będzie miał przegląd zakresuprzeprowadzonego czyszczenia, kiedy i przez kogo został przeprowadzony oraz ktoto sprawdził.
-„Skuteczne otwarte zamówienia publiczne z większą liczbąuczestników poprawią z jeden strony nasze finanse, zaś z drugiej transport publicznybędą bardziej atrakcyjne dla pasażerów”- powiedział Adam Scheinherr, zastępcaburmistrza ds. transportu i przewodniczący Rady Nadzorczej DPP.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oprócz ustalonych wymagań i kwalifikacji, najważniejszymkryterium w ocenie ofert na usługi sprzątania była cena. Do tego DPP wymagało oddostawców segregowania odpadów i stosowania certyfikowanych ekologicznych produktówczyszczących. Jednocześnie oferenci zobowiązali się do zatrudnia swoichpracowników na etat i pełnego socjalu.
Teraz DPP przygotowuje przetarg na usługi sprzątania nastacjach metra.
„