Kraków rozpoczyna budowę kolejnego węzła przesiadkowego

infotrans
30.03.2020 11:30

Rozpoczynają się prace terenowe związane z budową zintegrowanego węzła przesiadkowego Rząska-Mydlniki-Wapiennik na północno-zachodnich obrzeżach Krakowa. Inwestycja o wartości 11,6 mln zł ma być gotowa do kwietnia 2021 roku.

Jak poinformował w poniedziałek Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa, wykonawca odpowiedzialny za projekt i budowę – firma Sarivo Infrastruktura – zakończyła prace nad projektem i uzyskała niezbędne pozwolenia. Przekazano jej także plac budowy.

„Po przekazaniu placu budowy spodziewamy się, że w tym tygodniu na inwestycji rozpoczną się pierwsze prace przygotowawcze. Będą one związane w pierwszej kolejności przede wszystkim z uporządkowaniem terenu, następnie z przebudową infrastruktury podziemnej” – ocenił Pyclik.

Zakres prac

W ramach inwestycji powstanie nowy monitorowany węzeł przesiadkowy Rząska-Mydliniki-Wapiennik – zostaną wyznaczone miejsca postojowe dla autobusów (pętla), samochodów (P+R) oraz rowerów (B+R). Na parkingu przewidziano 87 miejsc dla samochodów, z czego 44 powstanie wzdłuż rozbudowanej ulicy Brzezińskiego.

W budynku na węźle pojawi się poczekalnia wraz z toaletą. Na wyposażeniu znajdzie się m.in. automat biletowy oraz stacja ładowania pojazdów elektrycznych.

Z nowego węzła będzie można bezpiecznie przejść na wyremontowany przez PKP PLK przystanek kolejowy Kraków Mydlniki-Wapiennik na magistrali kolejowej E30, łączącej Kraków z aglomeracją śląską.

„Prace projektowe trwały dłużej niż zakładano, ponieważ pierwotna koncepcja uległa znacznym zmianom – obszar, na którym realizowana jest inwestycja tworzy obecnie Tenczyński Park Krajobrazowy – nasze wysiłki koncentrowały się na takim projekcie, który będzie jak najmniej ingerował w teren parku” – zaznaczył przedstawiciel ZDMK.

Inwestycja w północno-zachodniej będzie kosztować 11,6 mln zł i zgodnie z planami ma się zakończyć do kwietnia 2021 r. Projekt uzyskał dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.(PAP)