Wraca pomysł piętrowych push&pulli w PKP Intercity

inforail
23.03.2020 12:45

PKP Intercity ponownierozważają zakup piętrowych składów push&pull. Przewoźnik szuka osoby dorealizacji tego projektu.

A konkretnie chce zatrudnić osobę na stanowisko ds.realizacji projektu taborowego związanego z zakupem piętrowych zestawów push-pull.

Aktualnie trwają pracenad opracowaniem szczegółowych założeń dla tego projektu taborowego. Prowadzonajest m.in. weryfikacja potencjalnej siatki połączeń, dla których składypush-pull byłyby najlepszym wariantem technicznym – poinformował nasprzewoźnik.

Taką informację przekazał nam już w październiku 2019 rokuszef przewoźnika Marek Chraniuk.

W 2011 roku przewoźnik ogłosił przetarg na wyprodukowanie idostarczenie fabrycznie nowych 30 pasażerskich wagonów piętrowych, bez napędu ibez kabin sterowniczych, w tym 5 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 2przystosowanych do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz doprzewozu rowerów, 5 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 1 bez wydzielonejprzestrzeni do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozurowerów oraz 20 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 2 bez wydzielonejprzestrzeni do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozurowerów. Wówczas szacunkowa wartość zamówienia bez VAT określona została na 153000 000,00 PLN. Wagony miały zostać przeznaczone do obsługi linii Warszawa –Łódź. Miały być więc przystosowane do poruszania się z prędkością do 160 km/h.Teraz ich przeznaczenie ma być jednak nieco inne.

Rozważamy różne koncepcje zakupu taboru – wyjaśniał w 2019roku Marek Chraniuk. W naszych głowach zaczyna pojawiać się tematpush&pulli, ponieważ są linie, na których ze względu na krótsze peronywarto pomyśleć o wagonach piętrowych. Zastanawiamy się czy uruchomić takiprojekt w spółce PKP Intercity – powiedział nam jej szef. Co prawda decyzjejeszcze nie zapadły, ale sam pomysł jest intersujący. Również dla przewoźnika.Myślę, że uda się ten pomysł w miarę szybko wdrożyć – zapewnił Marek Chraniuk.