Cztery oferty na budowę zaplecza serwisowego Kolei Małopolskich

inforail
17.03.2020 11:45

Cztery ofertywpłynęły w przetargu ogłoszonym przez samorządowego przewoźnika KolejeMałopolskie na budowę zaplecza serwisowego w Krakowie, które zajmie się obsługąpociągów własnych i innych przewoźników. Wszystkie propozycje przekraczajązałożony budżet inwestycji.

Najtańszą ofertę przedstawiło konsorcjum Bidimex i KZN Rail– opiewa ona na blisko 91 mln zł brutto. Kolejna jest propozycja konsorcjumStrabag i Krakowskich Zakładów Automatyki za prawie 115,6 mln zł brutto.Najdroższe oferty opiewają kolejno na 130,8 mln zł brutto i 153,7 mln złbrutto. Tymczasem zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia 85,5 mlnzł brutto.

Ogłoszony w grudniu br. przetarg ma wyłonić wykonawcę, któryw systemie „zaprojektuj i zbuduj” postawi dwukondygnacyjną halę napraw zczęścią biurowo-socjalną i warsztatowo-magazynową. Obiekt powstanie w okolicyul. Składowej w pobliżu Dworca Kraków Główny, na terenach wydzierżawionych odPKP.

Hala o wymiarach ok. 140 na 35 m wyposażona będzie wniezbędne urządzenia do kompleksowej obsługi utrzymaniowo – serwisowej pociągówregionalnych. Na miejscu będą wykonywane m.in. naprawy bieżące i te związane zawariami taboru, a także okresowym ich przeglądem. Powstanie też myjnia.

Zgodnie z planami inwestycja ma zostać zrealizowana dopołowy 2021 r. Ma ona zapewnione finansowanie z funduszy unijnych w ramachRegionalnego Programu Operacyjnego woj. małopolskiego. Resztę stanowić będziewkład z budżetu regionu i środki własne przewoźnika.

Zaplecze techniczne będzie obsługiwać pociągi kupione przezsamorząd województwa, które wykorzystywane są do realizacji połączeń regionalnychzarówno przez Koleje Małopolskie, jak i Przewozy Regionalne.

Spółka samorządowa Koleje Małopolskie wozi pasażerów odgrudnia 2014 r. D końca ub.r. firma przewiozła ponad 20 mln pasażerów.