Zmiany w Małopolsce od 15 marca
Już 15 marca br.nastąpi korekta rozkładu jazdy pociągów 2019/2020. Oznacza to zmiany worganizacji ruchu pociągów na większości tras w województwie. Są zarówno liniekomunikacyjne, na których sytuacja ulegnie poprawie, jak i takie gdzieutrudnienia będą większe.
Nowy rozkład jazdy oznacza sporo zmian dla podróżnych. Wśródnajważniejszych warto wymienić pociągi do Lotniska Balice, które znów będąkursować co 30 minut oraz postoje pociągów na stacji Kraków Nowa Huta – mówi wicemarszałekŁukasz Smółka.
Powrót pociągów doLotniska do 30 minut
Największym wydarzeniem nowej edycji rozkładu jazdy pociągówbędzie powrót 30-minutowej częstotliwości kursowania pociągów na odcinku liniiSKA1 Kraków Główny – Kraków Lotnisko. Ze wskazanego odcinka znikną całkowicieautobusy komunikacji zastępczej, co poprawi znacząco ofertę dla przystankówKraków Młynówka, Kraków Zakliki i Kraków Olszanica (których autobusy nieobsługiwały). Ograniczenie częstotliwości kursowania pociągów do Lotniskanastąpiło w 2017 r. Termin przywrócenia ruchu pociągów co 30 minut byłkilkukrotnie przekładany. Jednakże tym razem negocjacje prowadzone pomiędzyKolejami Małopolskimi a Spółką PKP PLK S.A. przyniosły pozytywny skutek.
Postoje na stacjiKraków Nowa Huta
W związku z kontynuacją prac torowych na odcinku KrakówGłówny – Podłęże część pociągów kursujących w kierunku Tarnowa w dalszym ciągubędą kursować trasą objazdową przez Nową Hutę. Dotychczas jednak wskazaną trasęwszystkie pociągi pokonywały bez postojów handlowych. Od 15 marca ten stanulegnie zmianie. Podróżni będą mogli wsiadać i wysiadać z pociągów linii SKA3na stacji Kraków Batowice, a także na stacji Kraków Nowa Huta, gdzie Spółka PKPPLK S.A. przywraca do stanu używalności nieczynną od ponad 20 latinfrastrukturę pasażerską. To nie koniec zmian w tym zakresie. WojewództwoMałopolskie wystąpiło do Zarządcy Infrastruktury o odbudowę peronu także naprzystanku Kraków Lubocza. Omawiane zmiany przyczynią się do poprawy obsługikomunikacyjnej północno-wschodniej części Krakowa.
Więcej utrudnień natrasie do Trzebini i Oświęcimia
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na zwiększone utrudnienia będą musieli przygotować siępodróżni korzystający z trasy do Trzebini i Oświęcimia. Spółka PKP PLK S.A.wchodzi w kolejny etap modernizacji trasy Kraków – Katowice, który będzieobejmie zapowiadaną od dawna likwidację stacji w Dulowej oraz zmianę systemusterowania ruchem na stacji w Trzebini. Dodatkowo prowadzone będą prace mającena celu likwidację osuwiska pomiędzy Trzebinią a Chrzanowem, która będzie sięwiązała z całkowitym zamknięciem tego szlaku na okres od 4 maja do 13 czerwca.W związku z powyższym pociągi kursujące z Krakowa do Oświęcimia iCzechowic-Dziedzic będą na wybranych odcinkach zastępowane komunikacjąautobusową. W związku z dużymi zmianami godzin kursowania pociągów, zmianieulegnie również rozkład jazdy linii autobusowej o charakterze użyteczności publicznejOlkusz – Krzeszowice.
Kontynuacja prac nalinii Kraków – Zakopane
Od 24 lutego Zarządca Infrastruktury wprowadził kolejny etaprewitalizacji linii „zakopiańskiej”. Obecnie prace skoncentrowane są pomiędzyChabówką a Szaflarami, gdzie podróżnych przewożą autobusy komunikacjizastępczej. Do końca maja uda się utrzymać ruch pociągów pomiędzy Szaflarami aZakopanem. W dalszym ciągu będą również występować utrudnienia na odcinku odKrakowa do Skawiny, przez co w dalszym ciągu część połączeń (w tym wszystkie wkierunku Bielska-Białej) będzie na odcinku od Krakowa Płaszowa do stacjiKalwaria Zebrzydowska Lanckorona obsługiwane komunikacją zastępczą.
„