MI: Trzy warianty dla przyszłości lotniska Chopina
Resort infrastruktury przedstawi prawdopodobnie w czerwcutego roku dwa lub trzy warianty przyszłości warszawskiego lotniska Chopina wkontekście budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) – poinformował 25 lutego dziennikarzy wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. CPKMarcin Horała.
„Prawdopodobnie w czerwcu (tego roku – PAP) powinnyzakończyć się analizy, które odpowiedzą na pytania co z lotniskiem Chopina doczasu uruchomienia CPK i co później. O tym będziemy rozmawiać z wszystkimizainteresowanymi” – powiedział Horała.
Sparametryzować warianty
„Chcielibyśmy sparametryzować dwa lub trzy realne,racjonalne ekonomicznie warianty, między którymi w toku dalszych dyskusji ikonsultacji będziemy wybierać ten jeden optymalny. (…) Lotnisko Chopina napewno nie pozostanie w takim kształcie i funkcji jak teraz. (…) W sposóboczywisty nie będzie dużym przesiadkowym portem lotniczym, bo tę funkcjęprzejmie CPK” – dodał.
Centralny Port Komunikacyjny – według rządu – ma byćnajważniejszą polską inwestycją infrastrukturalną – węzłem przesiadkowym, któryzintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. CPK zakłada intensywnyrozwój sieci połączeń kolejowych oraz drogowych na terenie całego kraju.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Port ma powstać 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok.3 tys. ha; w pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie,a docelowo ok. 100 mln. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzełniedaleko portu lotniczego i połączenia, które umożliwią przejazd międzyWarszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.Zgodnie z zapowiedziami, pierwszy etap budowy portu powinien powstać do końca2027 r.(PAP)
„