Słupsk szykuje zmiany w rozkładzie jazdy. Na wiosnę

infotrans
18.02.2020 14:30

Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku do 11 lutego czkałna uwagi do nowego rozkładu jazdy MZK w Słupsku. 17 lutego wyniki konsultacjiomówiła Krystyna Danilecka-Wojewódzka, prezydent Słupska.

W ramach konsultacji zgłoszono ok. 70 uwag, które dotyczyłygłównie przesunięć godzinowych, utworzenia nowych tras, wprowadzenia większejliczby bezpośrednich połączeń z dworcem PKP i Słupsk-Siemianice oraz jeszczelepszego skomunikowania miasta ze Słupską Specjalną Strefą Ekonomiczną.

Wiosenne zmiany

Już teraz wiemy, że nie wszystkie te postulaty zostaną spełnione.

-„Nie wszystkie uwagi mogą być uwzględnione, bo niedysponujemy takimi środkami finansowymi. Modyfikacja rozkładu ma na celuoptymalizację wydatków. W niektórych godzinach autobusy prawie nie mająpasażerów, więc to musimy zweryfikować. Pewne uwagi uwzględnimy jeszcze w tymroku, a być może kolejne później – mówiła pani prezydent.

Prawdopodobnie nowy rozkład wejdzie w życie z dniem 1kwietnia

Proponowane zmiany

Z prezentacji, którą zamieszczono na portalu ZarząduInfrastruktury Miejskiej w Słupsku, wynika, że proponowane zmiany to z jednejstrony efekt rozwoju nowych rejonów miasta, a z drugiej to ograniczeniekorzystania z komunikacji publicznej przez słupszczan po wprowadzeniu wolnychod handlu niedziel.

Według ZIM niedzielne zamknięcie sklepów spowodowało, że o16 proc. zmalało zapotrzebowanie na kursujące w niedziele i święta autobusy. Mateż dojść do zastąpienia wczesnorannych (między godz. 4:30-8), niedzielnychkursów linii 1 i 16, kursami linii 21.

Co ma się zmienić w nowym rozkładzie MZK?

Najważniejsze proponowane zmiany dotyczą:

– objęcia obsługą komunikacyjną dynamicznie rozbudowującejsię zachodniej części miasta;

– trasy miejskich autobusów zostaną poprowadzone ul.Zaborowskiej i Legionów Polskich. Nowe przystanki zostaną zlokalizowane na ul.Zaborowskiej: przy szkole i w pobliżu ul. Batalionów Chłopskich oraz na ul.Legionów Polskich: przy skrzyżowaniu z ul. Zauchy oraz tuż za skrzyżowaniem ul.Piłsudskiego i 11 Listopada;

– wydłużenia trasy linii 15 do CH Jantar przez ul. LegionówPolskich i Zaborowskiej, przy jednoczesnym skróceniu tras linii 7 i 9 do pętli11 Listopada;

– wprowadzenia nowej trasy linii 28: CH Jantar – Kołobrzeska– Dmowskiego – Zaborowskiej – pętla 11 Listopada – Piłsudskiego – Pileckiego –Rejtana – Konarskiego – Leszczyńskiego – 3 Maja – Wolności – Sienkiewicza –Tuwima – Kołłątaja – 3 Maja – Leszczyńskiego – Konarskiego – Rejtana –Pileckiego – Piłsudskiego – Legionów Polskich – Zaborowskiej – Dmowskiego –Kołobrzeska – CH Jantar. Nowa trasa linii umożliwi m.in. szybki dojazd z Os.Batorego do Manhatanu i przychodni przy ul. Tuwima;

– rozszerzenia trasy linii 21 (uwzględniające obsługę ul.Zaborowskiej oraz dodatkowo w kierunku CH Jantar ulic Piłsudskiego iMałcużyńskiego);

– obsługi Parku Wodnego wyłącznie przez linię 8, którastanie się linią całoroczną (bez zawieszania kursów na okres letnich wakacjiszkolnych);

– przywrócenia linii 6 na trasie: Sienkiewicza – Wolności –3 Maja – Nowy Cmentarz. Linia będzie funkcjonować wyłącznie w dni powszednie. Wsoboty, niedziele i święta przywrócenie obsługi Nowego Cmentarza przez linię19;

– powiązania nowej linii 6 z linią 3 – z uwagi na niskąefektywność i bardzo słabe wykorzystanie oraz duży stopień pokrycia trasy zinnymi liniami na odcinku Sienkiewicza – 11 Listopada (wybrane kursy linii 3będą wykonywane na trasie: Sienkiewicza – Krępa Słupska – Sienkiewicza);

– obsługi Strefy Ekonomicznej przy ul. Braci Staniukówwyłącznie przez linię 19 (możliwość elastycznego reagowania na potrzebypracowników Strefy);

– likwidacji dotychczasowych, nieefektywnych linii 26 i 27;

– racjonalizacji funkcjonowania komunikacji miejskiej wniedziele i święta, będąca wynikiem spadku frekwencji w pojazdach o ok. 16% wzwiązku z wprowadzeniem zakazu handlu w niedzielę;

– korekty i aktualizacji do bieżącego natężenia ruchu czasówjazdy, co powinno poprawić punktualność kursowania autobusów;

– ponownej przebudowy rozkładów jazdy wszystkich linii idopasowanie odjazdów kursów pod bieżące potrzeby przewozowe.