Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PCC Intermodal potrzebuje zmodernizowanych lokomotyw SM42

inforail
17.02.2020 08:45

PCC Intermodal S.A.ogłosiła przetarg na dostawę zmodernizowanych spalinowych lokomotyw manewrowychsłużących do obsługi terminali kontenerowych PCC Intermodal S.A. wraz zeświadczeniem usługi serwisu.

Przedmiotem zamówienia są trzy lokomotywy zmodernizowane nabazie lokomotywy SM42 (obecnie już nieprodukowanych), które po wykonaniumodernizacji oraz niezbędnych prób i testów nie były eksploatowane. Lokomotywyzostaną gruntownie przebudowane z uwzględnieniem określonych w niniejszejspecyfikacji parametrów technicznych i wymagań Zamawiającego. Z uwagi napotrzebę zachowania porównywalności ofert w zakresie technicznym i ekonomicznympodkreślić należy, że przedmiotem przetargu nie są lokomotywy fabrycznie nowe,ani też przedmiotem tym nie są lokomotywy staroużyteczne/używane.

Oferent w ramach oferty winien uwzględnić, iż lokomotywybędące przedmiotem zamówienia powinny spełniać m.in. niżej wymienione warunki:

— wsad do modernizacji lokomotywy, zostanie zapewniony przezdostawcę w ramach zryczałtowanej oferty przedstawionej w niniejszym przetargu.Wszelkie elementy wchodzące w skład wsadu do modernizacji lokomotywy zostanąsprawdzone i doprowadzone do parametrów właściwych dla dokonania modernizacjilokomotywy nie gorszych niż parametry właściwe dla naprawy poziomu P5lokomotywy SM42, chyba że z DSU dla zaoferowanej lokomotywy wynikają parametrywyższe,

— lokomotywa powinna posiadać dopuszczenie do prowadzenia poinfrastrukturze kolejowej PKP PLK w jednoosobowej obsadzie,

— zasadnicza budowa lokomotywy: czteroosiowa, jednokabinowalokomotywa spalinowa, z jednym silnikiem spalinowym oraz z przekładnią:elektryczną AC/DC – układ osi Bo' Bo'. Typ wózka 1 LN. Nie dopuszczamyrozwiązań z dwoma agregatami prądotwórczymi służącymi do napędu lokomotywy,

— lokomotywa powinna zostać wyposażona w jedną kabinęmaszynisty umożliwiającą równorzędną jazdę w obydwu kierunkach. W kabinienależy zabudować dwa pulpity maszynisty, oddzielne dla każdego kierunku jazdy,

— oferent winien dokonać dodatkowej wyceny układu zdalnego,radiowego sterowania lokomotywą w komunikacji dwukierunkowej (zgodnie zobowiązującymi przepisami w zakresie prowadzenia ruchu kolejowego orazsygnalizacji) i przedstawić ją wskazując, jaki jest zasięg działania tegosystemu oraz potwierdzić, czy niniejszy system zapewnia możliwość wykonaniapróby hamulca na pociągu przez jedną osobę posiadającą uprawnienia maszynisty irewidenta (stanowiącej opcję do wyboru przez Zamawiającego). Zamawiającypodejmie decyzję o ewentualnej zabudowie ww. systemu w terminie 14 dni odzawarcia umowy dostawy. Manipulator, z którego może być sterowana lokomotywapowinien posiadać system zatrzymujący lokomotywę w przypadku przewrócenia sięosoby sterującej zdalną pracą,

— nadwozie lokomotywy będzie wyposażone w obustronne pomostyinspekcyjne. Obustronne wyjście z kabiny maszynisty będzie prowadziło napomosty,

— lokomotywy będą wyposażone w system zasilania napięciemzewnętrznym 3 x 400 V AC umożliwiającym ładowanie akumulatorów i podgrzewaniepłynu chłodzącego silnik spalinowy podczas postoju w warunkach niskichtemperatur,

— należy zapewnić urządzenie zabezpieczające lokomotywęprzed uruchomieniem przez osoby nieuprawnione,

— konstrukcja lokomotywy musi umożliwiać jej podniesienie zapomocą podnośników śrubowych, dźwigu lub żurawia. Należy oznaczyć miejsca przeznaczonedo podnoszenia.

Wymagania odnośnie konstrukcji lokomotywy:

— przeznaczenie do jazdy manewrowej oraz pociągowej po torzeo szerokości 1435 mm,

— szerokość lokomotywy – max 3150 mm, wysokość max 4540,

— maksymalny dopuszczalny nacisk na tor – do 20 ton na oś,

— podwozie wózkowe. Ilość wózków 2,

— ilość silników trakcyjnych 4 – po jednym na każdą oś,

— moc silnika trakcyjnego minimum 170 kW,

— moc znamionowa silnika spalinowego minimum 700 kW.

Oferty można składać do 17 marca 2020 roku, a ich otwarcienastąpi 24 marca.

Warunkiem dopuszczenia oferenta do oceny ofert jestprzesłanie w określonym terminie aktualnych dokumentów formalnych, w tymreferencji wystawionych przez odbiorcę poświadczających niezbędną wiedzę idoświadczenie w wykonywaniu zadań o podobnym charakterze, zakresie i złożonościtechnicznej. Minimum 2, nie więcej jednak niż 5 referencji udzielonychOferentowi przez odbiorców lokomotyw spalinowych poświadczających łączniedostawę przynajmniej trzech zmodernizowanych, spalinowych, lokomotywmanewrowych zbudowanych na bazie lokomotywy 6D zwanej dalej SM42 (obecnie jużnie produkowanej), których dostawa miała miejsce co najmniej 24 miesiące przedogłoszeniem niniejszego przetargu i była zrealizowana przez Oferenta we własnymzakresie, tj. zmodernizował i przekazał klientowi lokomotywy.

Warunkiem dopuszczenia oferenta do oceny ofert jest równieżprzesłanie w określonym terminie referencji wystawionych przez odbiorcępoświadczające potencjał serwisowy. Minimum 2 referencje powinny dotyczyć takżerealizowanej przez Oferenta obsługi serwisowej gwarancyjnej lub pogwarancyjnejco najmniej 3 lokomotyw. W szczególności powinny dotyczyć realizacji przezOferenta we własnym zakresie czynności serwisowych związanych z utrzymaniemoraz naprawą silnika spalinowego zainstalowanego w lokomotywach zaproponowanychprzez Oferenta w toku niniejszego przetargu.

Warunkiem dopuszczenia oferenta do oceny ofert jest takżeprzesłanie oświadczenia oferenta o dysponowaniu potencjałem serwisowymumożliwiającym dotarcie serwisu i usprawnienie lokomotywy, która uległa awariiwskutek usterek objętych gwarancją.