Wola sprzeciwia się cięciom ZTM w rozkładach jazdy
Władze warszawskiejdzielnicy Wola sprzeciwiają się wprowadzanym przez ZTM cięciom w rozkładachjazdy. Na rzadkie kursowanie autobusów i tramwajów skarżą się mieszkańcy.
Dlaczego ZTM dąży do drastycznego zwiększenia ruchusamochodowego? – pyta burmistrz Woli Krzysztof Strzałkowski. Jak podkreślająwładze dzielnicy, coraz rzadsze kursowanie autobusów i tramwajów dotykawarszawiaków, którzy muszą dłużej czekać na przystankach i podróżują w małokomfortowych warunkach.
Burmistrz Woli powiedział PAP, że zmiany dotycząstrategicznych dla miasta połączeń. Jego zdaniem zmiany były wprowadzanesukcesywnie i „po cichu”. „Niepokoi nas to, że korekty rozkładuodbyły się bez konsultacji społecznych” – dodał.
Dla mieszkańców Woli głównym problemem jest ograniczeniekursów autobusów linii 190 i tramwajów wzdłuż alei „Solidarności” iulicy Wolskiej. 190 – wskazują władze dzielnicy – kursuje nie częściej niż co 7minut. Czasem w godzinach szczytu na autobus trzeba czekać ponad 10 minut. Pogodzinie 21 czas oczekiwania na to nawet 15 minut, a w weekendy po godz. 20 -25 minut.
Częstotliwość w nowym roku spadła także w przypadkutramwajów. Władze Woli wyliczają, że między godz. 10 a 11 niskopodłogowytramwaj linii 13 kursuje nawet co 48 minut. Problemy w związku z tym zgłaszająniepełnosprawni i mamy przewożące dzieci w wózkach – informują.
Burmistrz, zacytowany w komunikacie urzędu, podkreśla:”Mieszkańcy podróżują w tłoku, często brakuje miejsca dla osóbniepełnosprawnych i rodziców z małymi dziećmi. W związku z tym niezrozumiałejest likwidowanie kursów tak istotnych dla tej części miasta”.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dzielnica zwróciła się do Zarządu Transportu Miejskiego owyjaśnienia. „Nie zgadzamy się z takimi działaniami. Nie możemy oszczędzaćna komunikacji miejskiej. Lepsza komunikacja miejska to mniej korków” -wskazuje Strzałkowski.
„Dlaczego więc Zarząd Transportu Miejskiego dąży dodrastycznego zwiększenia ruchu samochodowego, poprzez zniechęcanie mieszkańcówdo kupowania biletów? Przypominam, że jednym ze strategicznych celów dlaWarszawy jest dbanie o jakość powietrza. Aby to osiągnąć, układ transportu publicznegopowinien być dostosowany do rzeczywistych potrzeb mieszkańców” – mówiburmistrz Woli.
W rozmowie z PAP Strzałkowski wyraził nadzieję, że przyokazji wiosennych zmian, jakie zostaną wprowadzone z uwagi na oddanie do użytkunowych stacji metra, problemy wynikające z wprowadzonych przez ZTM korektzostaną zniwelowane. „Jeżeli zachęcamy do korzystania z komunikacji -podkreślił – nie możemy tego utrudniać”. „Musimy być elementarnieuczciwi” – dodał burmistrz Woli.
„