Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Metro na Bródnie z płytą denną

infotram
04.02.2020 09:15

Wykonawca ostatniego,północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomiepłyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnegoprzystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.

Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnychprzystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torówodstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne zewzględu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji.Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawcajuż po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bowłaśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.

Anna i Maria jużczekają

Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka,rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacjiTrocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiastpozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągnągotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.

Stacje mocnozaawansowane

Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóchplacach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywaziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. Toważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszysię uciążliwość prac budowlanych.

Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje:C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul.Codzienną, C20  „Kondratowicza” przyskrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przyskrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad czterykilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami –która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną takżetrzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, nazrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku.Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności wramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.