Andrychów idzie na rekord. Pięty przetarg na SDIP
Gmina Andrychów ogłosiła (piąty już) przetarg na budowęsystemu dynamicznej informacji przystankowej i systemu zarządzania transportem.
Przypomnijmy, że w czwartym podejściu do gminy wpłynęły dwie oferty, pochodząceod:
-
Zakładu Elektronicznego SiMS Sp. z o.o. Sp.k. –cena 940950,00 PLN (z czego etap I miałby kosztować 79 950,00 PLN, a etap II – 861000,00 PLN),okres proponowanej gwarancji – 62 miesiące, deklarowany termin realizacjizamówienia – 7 miesięcy,
-
mpTechnology Sp. z o.o., który zaproponowałrealizację zamówienia za cenę 816 597,00 PLN (z czego etap I wyceniła na kwotę67 896,00 PLN, a etap II – 748 701,00 PLN), okres gwarancji 84 miesiące, terminrealizacji zamówienia – 7 miesięcy.
Mimo, że jedna z ofert mieściła się w budżecie zamawiającego,to obie odrzucono (z przyczyn nam nieznanych), a przetarg unieważniono. Todoprowadziło do piątego, obecnego podejścia.
Przypomnijmy, że zamówienie finansowane jest ześrodków Unii Europejskiej w ramach projektu pod nazwą: „Rozbudowa i modernizacjainfrastruktury przystankowej wraz z systemem dynamicznej informacjiprzystankowej i systemem monitoringu wizyjnego w Gminie Andrychów”. Jest on realizowanyw ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata2014 – 2020. Inwestycja ma być wykonana w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Etapprojektowy ma zakończyć się w ciągu 4 miesięcy od podpisania umowy, a etapbudowlany – w ciągu 8 miesięcy.
Etapyinwestycji
Zakresprzedmiotu zamówienia obejmuje:
1. etap I – opracowanie dokumentacji projektowej napodstawie programu funkcjonalno – użytkowego (PFU) wraz z wymaganiamitechniczno – użytkowymi, zestawieniem zbiorczym przystanków i wyposażenia, wrazze wszystkimi wymaganymi prawem uzgodnieniami oraz uzyskaniem decyzjipozwolenia na budowę lub innego dokumentu na prowadzenie robót budowlanych,
2. etap II – wykonanie robót budowlanych na podstawieopracowanej przez wykonawcę, a zatwierdzonej przez zamawiającego dokumentacjiprojektowej. Etap ten obejmuje w szczególności:
– dostawę, montaż elementów systemu dynamicznej informacjiprzystankowej w tym: 14 tablic informacji przystankowej LED wraz z niezbędnymoprogramowaniem i osprzętem koniecznym do prawidłowego działania systemu,zabudowanych w wyznaczonych wiatach przystankowych wraz z podłączeniem do siecienergetycznej,
– dostawę i montaż 1 tablicy informacji przystankowejLED, jednostronnej wraz z niezbędnym oprogramowaniem i osprzętem koniecznym doprawidłowego działania systemu, zlokalizowanej w bezpośrednim sąsiedztwiedworca kolejowego i autobusowego wraz z podłączeniem do sieci energetycznej,
– szkolenie personelu zamawiającego,
– dostawę i montaż wyposażenia jednego stanowiskadyspozytorskiego w centrum zarządzania transportem publicznym oraz wszelkichurządzeń wchodzących w skład systemu,
– instalację oprogramowania, wyposażenie w monitorydużoformatowe, przyłączenie ich do sieci energetycznej i informatycznej orazdoprowadzenie do pełnej sprawności funkcjonalnej,
– stworzenie, konfigurację i uruchomienie portaluinternetowego dotyczącego transportu publicznego oraz oprogramowania dlaurządzeń mobilnych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Specyfikacjatablic SDIP
Tablice elektroniczne dynamicznej informacji przystankowej musząwykorzystywać technologię diodową (kolor bursztynowy) do wyświetlaniainformacji i być przystosowane do pracy ciągłej. Mają one posiadać czujniktemperatury, który na bieżąco zmierzy temperaturę powietrza. Będą wyposażone wmoduł zapowiedzi głosowych, informujący osoby niedowidzące o godzinie przybyciaautobusu lub minutach jakie zostały do przybycia pojazdu, numerze linii ikierunku jazdy, poczynając chronologicznie od autobusów które przyjadąnajwcześniej.
Centrumzarządzania transportem
Zadaniem centrum zarządzania transportem publicznym jest sprawnezarządzanie i obsługa transportu publicznego w oparciu o informatyczny systemzarządzania. Wykonawca w ramach zamówienia rozbuduje istniejący u zamawiającegosystem zarządzania transportem, uwzględniając posiadane przez zamawiającegourządzenia i oprogramowanie oraz zintegruje je z posiadanym systemem, wzakresie importu danych z istniejącego systemu rozkładowego. Procesy i operacjemuszą odbywać się w sposób płynny i automatyczny. System zarządzaniatransportem publicznym winien obejmować system zarządzania taborem autobusowymoraz system zarządzania dynamiczną informacją przystankową w czasierzeczywistym. System powinien działać w oparciu serwer centralny, systemkomputerowy wraz z dedykowanym oprogramowaniem. Centrum zarządzania posiadaćbędzie dodatkowe jedno stanowiskodyspozytorskie zlokalizowane w dyspozytorni w Zakładzie Gospodarki Komunalnej.
Stronainternetowa
Portal www ma umożliwiać mieszkańcomwyświetlenie aktualnych rozkładów jazdy bez konieczności wskazywaniakonkretnego przystanku. Na portalu mają być również wyświetlane w formieprzewijanego tekstu komunikaty dla mieszkańców. Strona internetowa udostępniszczegółową mapę Andrychowa, na której będą wyświetlane pozycje wszystkichzalogowanych do systemu autobusów wraz z aktualnym czasem opóźnienia lub przyśpieszeniaw porównaniu do założonego rozkładu jazdy.
Warunki przetargu
Zamawiającyustalił termin otwarcia ofert na dzień 10 lutego. Wyodrębniono trzy kryteriaoceny ofert i są nimi: cena (60%), okres gwarancji (25%), termin zakończeniarobót budowlanych w ramach etapu II (15%).
„