Poznań podsumował tramwajowe remonty w 2019 roku
Rok 2019 był kolejnym, w którym Miasto Poznań położyłoogromny nacisk na odnowę infrastruktury publicznego transportu zbiorowego. Wśródnajpoważniejszych i mających duże znaczenie dla komunikacji wykonanych remontówbyły naprawy na rondzie Śródka czy na ul. Głogowskiej.
Nie można zapomnieć o zakrojonych na szeroką skalęinwestycjach, takich jak m.in. modernizacja trasy tramwajowej na Chartowie iŻegrzu, po której zakończeniu której tramwaje wszystkich linii kursują swoimistałym trasami.
Jaki był rok 2019?
Prace rozpoczęły się wiosną od prac sieciowychprzeprowadzonych na pętli Piątkowskiej, w kwietniu wymieniona została zwrotnicazjazdowa w kierunku Górczyna na skrzyżowaniu ulic Hetmańskiej i Głogowskiej.Przez dwa tygodnie prowadzono punktowe naprawy (w celu zapewnieniaprzejezdności) na torowisku znajdującym się na ulicy 28 Czerwca 1956r. (odcinekod ulicy Krzyżowej do Hetmańskiej) wraz z naprawą zwrotnicy najazdowej na węźleulic 28 Czerwca 1956r./Hetmańska (od strony rynku Wildeckiego).
Następnie, od połowy kwietnia do końca sierpnia prowadzonebyły prace w kilku newralgicznych dla ruchu tramwajowego lokalizacjach: naulicy Warszawskiej, rondzie Śródka, odcinku torowiska od Śródki do pl.Wielkopolskiego oraz na ulicy Głogowskiej wraz z pętlą na Górczynie.
Na ulicy Warszawskiej (15 kwietnia – 19 czerwca)przeprowadzono kompleksową wymianę sieci trakcyjnej, wymianę węzła rozjazdowegona rondzie Śródka od strony Miłostowa oraz naprawę nawierzchni drogowej naprzejeździe ulic św. Michała i Warszawskiej. Następie, także w rejonie rondaŚródka wymieniono nawierzchnię drogową i szynową na skrzyżowaniu ulic Baraniakai Jana Pawła II oraz wykonano prace utrzymaniowe na odcinku od ronda Śródka doKórnickiej, gdzie nastąpiła punktowa wymiana tłucznia, nasunięcie i podbicietoru oraz wymiana części węzła rozjazdowego Śródka od strony ulicy Jana PawłaII. Końcowym akcentem prac w rejonie Śródki była wykonana w sierpniu wymianawęzła rozjazdowego od strony ulicy Wyszyńskiego. Korzystając z faktu wstrzymaniaruchu tramwajowego na odcinku od pl. Wielkopolskiego do Środki, przeprowadzonopunktowe naprawy torowiska, naprawiono nawierzchnię na łuku w ciągu ulicyWyszyńskiego (przed mostem Chrobrego) i nawierzchnię torową przy ulicy Wolnica.
Od czerwca do sierpnia trwały remonty na ulicy Głogowskiej(od mostu Dworcowego do węzła Hetmańska/Głogowska) gdzie – korzystając z pracprowadzonych przez spółkę Aquanet – wykonano punktowe naprawy torowiska.Ponadto wymieniono zwrotnice na pętli Górczyn i zamontowano nowy systemsterowania, a na przejeździe ulic Głogowskiej i Ściegiennego (wraz z odcinkiemdo ulicy Dalekiej) wymieniono nawierzchnię torową i drogową.
Wykonano także naprawy gwarancyjne na rondzie Kaponiera,węźle Bałtyk oraz ulicy Dąbrowskiego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Część utrudnień wynikała z zakrojonych na dużą skalęinwestycji, które miały ogromny wpływ na sprawne funkcjonowanie transportupublicznego. W br. tramwaje wróciły na zrewitalizowaną ulicę św. Marcin i zmodernizowaną trasę tramwajową odos. Lecha do przebudowanego ronda Żegrze. Warto podkreślić, że po powrocietramwajów na trasę Chartowo-Żegrze po raz pierwszy od kilku lat tramwaje nawszystkich liniach kursują stałymi trasami.
Warto podkreślić, że sprawny i terminowy przebieg pracremontowych i modernizacji nie byłby możliwy bez harmonijnej współpracy wielumiejskich jednostek i spółek.
Co w 2020 roku?
Kolejny rok przyniesie wiele nowych wyzwań. W 2020r.rozpoczną się zasadnicze roboty budowlane związane z nową trasą tramwajową naNaramowice. Planowane jest rozpoczęcie realizacji kolejnych dużych inwestycjiinfrastrukturalnych, obejmujących przede wszystkim przebudowę trasy tramwajowejw ulicy Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956r., jak również modernizację rondaRataje. Ponadto przeprowadzonych zostanie kilka remontów, mających na celupoprawę stanu infrastruktury torowo-sieciowej. Obecnie trwa doprecyzowywanieich zakresów oraz ustalanie terminów wykonania.
„