Strategia taborowa Przewozów Regionalnych z 2017 roku do kosza?

inforail
16.01.2020 08:45

Przewozy Regionalneco do zasady informacji o strategii taborowej nie udzielają. Wyjątkowowypowiedź rzecznika prasowego tej spółki Dominika Lebdy znalazła się jednak wRzeczpospolitej.

Reprezentant Prezesa Zgorzelskiego stwierdził: Planujemy inwestycje, ale w pierwszejkolejności poinformujemy o nich naszych udziałowców. Należy zatem przez torozumieć, że strategia taborowa jest dopiero na etapie planowania, a to, cozostało zaprezentowane w 2017 roku na targach w Gdańsku zostało wyrzucone dokosza. Dla porównania PKP Intercity od 2017 roku właśnie realizują swojąstrategię taborową a nowe i zmodernizowane pojazdy można już liczyć w setkach.Tymczasem Przewozy Regionalne, w okresie ostatnich pięciu lat, wprowadziły doruchu około 60 takich jednostek, z czego znaczna część to nic innego jakzmodernizowane EN57.

W 2017 roku Przewozy Regionalne twierdziły, że celem jestodmłodzenie taboru. Spółka zapowiadała pozyskanie 238 ezt-ów. W perspektywie do2030 roku w planach było pozyskanie co najmniej 30 pojazdów z napędem hybrydowym.Przewidywano także pozyskanie 55 wagonów piętrowych pośrednich i 22sterowniczych, które wraz z nowymi lokomotywami miały umożliwić zestawieniepojemnych składów zmiennokierunkowych. Strategia zakładała również pozyskanie 9lokomotyw spalinowych i 11 elektrycznych.

Co planują teraz Przewozy Regionalne? Tajemnica.