Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Którędy tramwajem do Górki Narodowej? [FILM]

infotram
08.01.2020 09:45

Jak będzie przebiegaćnowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, która połączy osiedla KrowodrzaGórka i Górka Narodowa? Gdzie zlokalizowane będą przystanki? W oczekiwaniu nadecyzję zezwalającą na realizację zadania Zarząd Inwestycji Miejskich wKrakowie zaprasza na krótką prezentację.

Realizacja inwestycji rozpocznie się już od skrzyżowaniaulic Wybickiego, dr. Twardego i Bratysławska. Powstanie tam przystanek z jednymperonem tramwajowym. Kolejne dwa perony powstaną przy skrzyżowaniu z ul.Fieldorfa Nila. W ramach inwestycji zostanie zmodernizowana jezdnia tej ulicy,a skrzyżowanie tej ulicy z ul. Krowoderskich Zuchów stanie się rondem. Do ul.Fieldorfa Nila będzie dochodził buspas i jezdnia do obsługi parkingu.

Trzy perony tramwajowe powstaną na pętli Krowodrza Górka.Tam też zostanie wybudowany pierwszy z trzech parkingów P+R. Dalej liniatramwajowa będzie biegła w kierunku północnym, przecinają ul. Opolską. Arteriazostanie mocno przebudowana – powstanie dwukomorowy tunel drogowy o długościok. 100 m. Trasa tramwajowa zostanie poprowadzona górą, podobnie jak nowaulica, łącząca ul. Pachońskiego z Opolską.

Dwa kolejne perony powstaną przy ul. Pachońskiego. W tymrejonie zlokalizowany będzie drugi z parkingów P+R. Następnie tramwaj skręci nawschód, by zatrzymać się na dwuperonowym przystanku w rejonie ul.Białoprądnickiej, a następnie przy ul. Górnickiego. Jadąc dalej w kierunkipołudniowo-wschodnim wzdłuż ul. Siewnej dwa perony tramwajowe zaplanowano wrejonie skrzyżowania z ul. Mackiewicza.

Po kilkudziesięciu metrach trasa odłączy się od ul. Siewnej,by w rejonie ul. Bociana skręcić na północ. Tam powstaną kolejne dwa peronytramwajowe. Następnie, po pokonaniu magistrali kolejowej dwuperonowy przystanekprzewidziano przy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. Kolejne dwa perony zlokalizowanebędą przy skrzyżowaniu linii z ul. Banacha.

Nowa trasa zakończy swój bieg przy pętli Górka Narodowa,gdzie powstaną trzy perony tramwajowe. Tam też zaplanowano terminal autobusowyoraz wielopoziomowy parking P+R. Łącznie, w ramach inwestycji, do dyspozycjizmotoryzowanych oddanych zostanie 447 miejsc postojowych działających w systemieP&R. Wszystkie parkingi wyposażone będą w stacje do ładowania samochodówelektrycznych.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ześrodków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura iŚrodowisko na lata 2014-2020.

{https://www.youtube.com/watch?v=lTgkUT4xF_E}