Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest porozumienie ws. przebudowy torów do mostu w Kostrzynie nad Odrą

inforail
31.12.2019 08:45

Nowe tory ibezpieczeństwo na Odrze w Kostrzynie – PKP PLK współpracują w budowiekolejowego mostu granicznego między Polską a Niemcami.

W Szczecinie zostało zawarte porozumienie pomiędzy PKPPolskimi Liniami Kolejowymi S.A. a Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie– Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Strony będąwspółpracować w zakresie przebudowy torów (dojazdu) do nowego mostu kolejowegonad Odrą w Kostrzynie na linii Tczew – Kostrzyn nr 203. Współpraca będzieprowadzona w ramach rządowego Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w DorzeczuOdry i Wisły. RZGW zrealizuje przedsięwzięcie inwestycyjne własnym kosztem.

Inwestycja dotyczącaprzebudowy mostu kolejowego i dojazdu do nowej przeprawy nad Odrą w Kostrzyniejest bardzo ważna dla zapewnienia sprawnych działań lodołamaczy na Odrze orazzwiększenia możliwości żeglugi – powiedział Krzysztof Woś zastępca prezesaWód Polskich ds. Ochrony Przed Powodzią i Suszą.

Przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych orazRegionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie omówili już warianttechniczny dojazdu do nowego mostu, m.in. zapewnienie dostosowania dojazdu doprzyjętej wysokości mostu. Obiekt będzie miał wysokość zapewniającą, sprawnąkomunikację na rzece – wymaganą V klasę żeglowności wg wymogów europejskich.Możliwe będzie również prowadzenie akcji lodołamania.

PKP Polskie LinieKolejowe S.A. współpracują w zakresie przebudowy mostu z Wodami Polskimi orazze stroną niemiecką. Pozwala to właściwie zorganizować prace oraz przygotowaćrozkład jazdy pociągów na czas budowy mostu. Inwestycja zapewni równieżwłaściwe parametry kolejowej przeprawy dla bezpiecznej i sprawnej żeglugi –powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Zgodnie z porozumieniem dotyczącym budowy kolejowych mostówgranicznych między Polską a Niemcami, budowę przeprawy na Odrze w Kostrzynierealizują koleje niemieckie. Strona niemiecka zobowiązała się do zakończeniarobót, umożliwiających zakończenie dostosowania linii kolejowej nr 203 donowych wymagań, do końca 2022 r.