Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W przyszłym roku nakłady inwestycyjne PKP PLK wzrosną o 30 proc.

inforail
27.12.2019 10:45

Nakłady inwestycyjnena modernizację infrastruktury kolejowej w Polsce wzrosną w przyszłym roku ookoło 30 proc. do 14 -15 mld zł – poinformował prezes PKP Polskich LiniiKolejowych Ireneusz Merchel.

„Zakładamy, że w roku 2020 wykonamy inwestycje napoziomie finansowym o około 30 proc. wyższym niż w roku 2019 i powinny sięzamknąć kwotą 14-15 mld zł” – powiedział PAP Merchel.

„Rok przyszły będzie dla nas rokiem kontynuacjiinwestycji. Po modernizacji będą kolejne odcinki linii łączącej Kraków zKatowicami. Obecnie są tam prace wykończeniowe miedzy Trzebinią i Krzeszowicami” – dodał.

Prezes przypomniał, że bardzo ważnym odcinkiem na tej trasiejest fragment linii pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem, gdziedobudowywane są dwa tory i po zakończeniu tej inwestycji linia będzie miała dwatory dalekobieżne i dwa podmiejskie przez centrum Krakowa, a to zdecydowaniezwiększy możliwości kolei.

„Prace te będą bardzo intensywne i zakładamy, że doeksploatacji oddamy kolejne mosty przez Wisłę. Łącznie będą trzy przeprawy -dwie jednotorowe i jedna z dwoma torami, co oznacza, że przez Wisłę będzierównież linia czterotorowa” – powiedział Merchel.

Prezes PLK zapowiedział, że w przyszłym roku na końcowymetapie prac znajdzie się modernizacja linii Warszawa – Poznań.

„Będziemy też kontynuowali modernizację linii zWarszawy do Radomia, którą rozpoczęliśmy w tym roku. Linia ta będzie przejezdnajuż w trzecim kwartale roku 2020, a ostateczne zakończenie inwestycjizaplanowaliśmy na połowę roku 2021. Będziemy też kontynuować modernizację liniipomiędzy Otwockiem a Lublinem” – powiedział Merchel.

Prezes powiedział, że w przyszłym roku będą kontynuowaneprace, które poprawią kolejowy dostęp do portów w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie iŚwinoujściu. Łączna wartość tych robót to około 4,5 mld zł, a ich zakończeniezaplanowano na rok 2021.

Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych zapowiedział, że napoczątku przyszłego roku zostanie podpisany kontrakt na modernizację liniiCzyżew – Białystok, która jest fragmentem zamykającym trasę Łączącą Warszawę zBiałymstokiem i jednocześnie jest częścią międzynarodowej trasy Rail-Baltica.

„W ramach tej inwestycji przebudujemy też samą stacjęBiałystok, która jest jedną z ostatnich na sieci kolejowej wyposażoną wurządzenia mechaniczne ręczne” – dodał.

Szef PKP PLK dodał, że obecnie w całej Polsce jest łącznieokoło 200 placów budów, gdzie prowadzone są prace na zlecenie PKP PolskichLinii Kolejowych.