TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Działania w sprawie Europejskiego prawa prowadzenia lokomotyw
Działania w sprawie Europejskiego prawa prowadzenia lokomotyw
inforail
27.05.2008 12:53
Działania w sprawie Europejskiego prawa prowadzenia lokomotyw
Działania Europejskiej Agencji Kolejowej w zakresie wdrażania Dyrektywy 2007/59/WE, w sprawie przyznawania uprawnień maszynistom prowadzącym lokomotywy i pociągi w obrębie systemu kolejowego Wspólnoty.
Europejska Agencja Kolejowa zgodnie z przyznanym mandatem, prowadzi aktualnie działania w zakresie opracowania dokumentów doprecyzowujących postanowienia Dyrektywy 2007/59/WE w sprawie przyznawania uprawnień maszynistom prowadzącym lokomotywy i pociągi w obrębie systemu kolejowego Wspólnoty.
Zgodnie z przyjętym trybem prac, działania w tym zakresie powierzone zostały dwóm grupom roboczym, które zobowiązane zostały do opracowania rekomendacji w wyżej wymienionym zakresie dla Komisji Europejskiej, do końca bieżącego roku. Rekomendacje po zaakceptowaniu przez Komisje wydane zostaną w formie decyzji obowiązującej państwa członkowskie.
W pierwszej kolejności, w terminie do końca czerwca 2008 r., opracowane zostaną parametry rejestru licencji i świadectw wydawanych maszynistom, wraz ze stosownymi kodami. Opracowany zostanie też wzór dokumentu licencyjnego, świadectwa, jego kopii oraz zaprezentowany zostanie zakres wymagań odnośnie innych członków personelu wykonujących zadania mające wpływ na bezpieczeństwo, zgodnie z definicją zamieszczoną w Artykule 3 c wyżej wymienionej Dyrektywy.
W drugim etapie, w terminie do końca grudnia 2008 r., grupy robocze w oparciu o Dyrektywę oraz dobre praktyki w innych sektorach transportu, opracują minimalne wymagania odnośnie egzaminatorów i procesu egzaminacyjnego oraz minimalne wymagania odnośnie znajomości języków obcych przez maszynistów prowadzących pociągi po infrastrukturze poza granicami kraju. W tym samym terminie opracowany zostanie także system akredytacji centrów szkoleniowych, zapewniający konkurencyjność pomiędzy przedsiębiorstwami szkolącymi oraz odpowiedni poziom kształcenia.
Aktualnie prowadzone są prace w zakresie uszczegółowienia wymagań odnośnie minimalnego poziomu wykształcenia kandydatów na maszynistów oraz warunków fizycznych i psychicznych opisanych w Artykule 11 ww. Dyrektywy. Weryfikowana jest także zgodność zapisów Dyrektywy 2007/59/WE z zapisami TSI OPE w powyższym zakresie. Grupa robocza podjęła także decyzję o uszczegółowieniu wymagań odnośnie kompetencji językowych maszynistów, dla których podstawą stać się powinny stosowne wytyczne Rady Europy określające zestandaryzowane poziomy znajomości języka.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024