Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czy latające taksówki zmienią rynek miejskiej mobilności?

infoair
11.12.2019 09:30

Większenakłady funduszy na spółki latających taksówek mogą w 2020 r. odciągnąć milionydolarów inwestycji od start-upów oferujących usługi przejazdów naziemnych -wynika z badania firmy PitchBook

Wciążmłody rynek elektrycznych taksówek powietrznych „ma potencjał, by znaczniezmienić sytuację na rynku miejskiej mobilności” – wynika z badania 2020Emerging Technology Outlook opracowanego przez serwis inwestorski PitchBook.

Rekordowe inwestycje

Firma analityczna wskazała, że start-upy takie jak Joby Aviation (wartośćszacowana na 450 mln USD) czy Lilium Aviation (576 mln USD) mogą w przyszłymroku przyciągnąć rekordowe inwestycje, po niższym od oczekiwań 2019 r.

Dotychczas Joby zgromadziło inwestycje w łącznej wysokości 128 mln USD, wtym od korporacyjnych funduszy Intela, JetBlue Airways czy Toyota Motors.Lilium zebrało już przeszło 100 mln USD, m.in. od chińskiego koncernu Tencent.

Daimler i Geely Automobile są zaś udziałowcami niemieckiego start-uputaksówek powietrznych Volocopter, który uzyskał już 100 mln USD i ma wartośćok. 250 mln dolarów.

Czas wyzwań

PitchBook przypominał jednak, że latające taksówki nadal zmagają się zwieloma trudnościami, zarówno technologicznymi, jak i regulacyjnymi, na drodzedo komercjalizacji oraz rentowności. Choć w przyszłości podniebny transportmoże zagrozić całej ekonomii naziemnych przejazdów współdzielonych, to obecniestart-upy muszą rozwiązać wiele kwestii wymagających znacznych nakładówfinansowych i czasu.

Możliwość obniżenia kosztów operacyjnych i serwisowych podniebnych taksówekma w przyszłym roku zachęcić do wykupienia udziałów wartych miliony dolarówkolejnych inwestorów. Pomoże to zredukować znaczne nakłady na rozwój produktówi brak zysków start-upów.

Lilium wskazało, że liczy na 500 mln USD inwestycji, czyli więcej, niżstanowiły całkowite nakłady tego rynku od 2009 r. – wynika z danych PitchBook.(PAP)