Pociągi do Ostrołęki nie cieszą się zainteresowaniem pasażerów
Lepsze połączeniekolejowe między Ostrołęką a Warszawą będzie możliwe po modernizacji liniikolejowej przez PKP PLK – poinformowała w środę rzecznik mazowieckiego urzędumarszałkowskiego Marta Milewska. Nie podała terminu realizacji tej inwestycji.
Stowarzyszenia Miasto Jest Nasze i Fundacja Nowe Spojrzeniezaapelowały w środę do marszałka mazowieckiego Adama Struzika o utworzenienowych połączeń kolejowych do Wyszkowa i Ostrołęki. W nowym rozkładzie jazdyobowiązującym od 15 grudnia jest tylko jedno bezpośrednie połączenie zOstrołęki i kilka z Wyszkowa. Działacze organizacji zwrócili ponadto uwagę, żez powodu braku wygodnych połączeń i przestarzałego taboru podróżni wybierajątransport samochodowy.
PAP zwróciła się do Urzędu Marszałkowskiego WojewództwaMazowieckiego w Warszawie o wyjaśnienia w tej sprawie. „Poprawę sytuacjiprzewozowej mieszkańców Ostrołęki w tym zwiększenie ilości bezpośrednichpociągów z Warszawą upatrujemy w modernizacji linii kolejowej nr 29″(Ostrołęka – Tłuszcz – PAP) – napisała Milewska w odpowiedzi na pytania PAP.
Wyjaśniła, że „modernizacja planowana jest w ramachtzw. komponentu kolejowego – projektu +szprychy+ łączącej Północno – Wschodniączęść Polski z Centralnym Portem Komunikacyjnym, w tym dobudowy (przynajmniejna odcinku Tłuszcz – Wyszków) dodatkowego toru umożliwiającego sprawneprowadzenie ruchu kolejowego”. Nie podała jednak terminu realizacjiinwestycji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Według informacji Milewskiej badania prowadzone przez KolejeMazowieckie wskazują, że w pociągach kursujących na linii Ostrołęka – Tłuszczfrekwencja plasuje się poziomie ok. 30 osób (rano) i 100 (po południu).”Taki poziom zapełnienia pociągów powoduje, że do obsługi większościpołączeń w relacji Tłuszcz – Ostrołęka kierowane są (…) autobusyszynowe” – napisała.
„